Bár soha nem vallanák be, a férfiak többsége is szívesen csatlakozik – legalábbis a németeknél – , még akkor is, ha bizonyos helyzetekben látványosan szenvednek. A Men’s Health havilapja rácáfol azokra a sztereotípiára, mely szerint a férfiak csak kütyükért, vagy elektronikus eszközökért hajlandók plázába menni: ez csupán17%-ra igaz, a többségnek a ruhavásárlással sincs semmi baja.
A vállaltan boltkórosabb nőket eközben újabb veszély fenyegeti, az úgynevezett vásárlási bulimia. A jelenség főleg Amerikában ismert: a beteg unalmas pillanataiban megállás nélkül vásárol az interneten, amit a kiszállítás után azonnal visszaküld reklamációval. A szakértők egyelőre nyugalomra intenek: szerintük ez nem egy új betegség, csak a vásárlási mánia egyik változata.
AJÁNLOTT LINKEK:
Tudjon meg többet a vásárlási bulímiáról (jezebel.com) – angol
Mikortól függőség a shoppingolás (webbeteg.hu)
A vásárlási mánia rituálévá nőheti ki magát (fmh.hu)