Noha jelenleg a nemzetközi játékpiacnak csupán töredékét teszik ki a környezetbarát anyagokból készült vagy környezetbarát problémákról tudósító „zöld” játékok, a felmérések szerint a részarányuk folyamatosan nő. Az ökojátékok ráadásul tavaly a New York-i és az idei nürnbergi játékvásáron is kiemelt szerepet kaptak, az utóbbin többek között hidroelektronikus játékautók és szélturbinás babaházak is jól szerepeltek.
Persze az, hogy egy játék zöld, még nem jelent önmagában sikert: jó példa erre a Wild Toys nevű játékgyártó cég esete. A játékgyár nemrég rukkolt elő a bio-plüssállatfigurákkal, melyek készítésekor még arra is odafigyelt, hogy a töméshez használt gyapot esetében természetes trágyát használjanak. Emiatt a termék ára 25%-kal meghaladta a hagyományos játékokét, ez pedig túl nagy különbségnek bizonyult. A vállalat szóvivője úgy látja, hogy a fogyasztók jelenleg még abban a szakaszban tartanak, hogy szeretnének zöldek lenni, de fizetni nem akarnak ezért.
Ezzel szemben a német vásárlók harmada már hajlandó lenne 10-20%-kal többet fizetni a környezetbarát játékért, mert szerintük ezek jobb minőségűek és hosszabb élettartamúak is.
AJÁNLOTT LINK:
Világszerte terjednek a környezettudatos gyerekjátékok (alternativenergia.hu)
Mitől zöld egy játék (kulturpart.hu)