A motorosoknál címvédő Cyril Despresnek nem a pálya okozta a legfőbb gondot, hanem a kesztyűje. „Reggel fél ötkor közölték, hogy büntetést kaptam tegnap. Ott felejtettem a meleg kesztyűmet a táborban, visszamentem érte, de nem láttam, hogy voltak jelzések, amit követnem kellett volna kijárathoz. Ilyenek a versenyszabályok, ugyanakkor egyből megfeledkeztem a büntetésről, amikor nekiindultunk a mai szakasznak.” – mesélte a francia motoros. „Ezért indulok tereprali versenyen: 425 kilométer navigáció és élvezet. Megfeledkezve az időről és a büntetésről, a legfontosabb, hogy jól érezzem magam.”
Despres tíz perces büntetést kapott, így nem volt esélye arra, hogy csütörtöki a szakaszon beérje az összetettben vezető Marc Comát, pedig a másik KTM-es sem volt éppen könnyű helyzetben: 80 kilométernél bukott, megsérült a motorja és fájt a keze.
„Nehéz nap volt. Gondok voltak a hűtőmmel. Sikerült megjavítanom és többé-kevésbé normálisan folytathattam. A tankolás után megálltam Olivire Pain mellett, aki bukott motorjával. Eszméletlen volt, így bekapcsoltam a mentőket hívó riasztót és vele maradtam, amíg a segítőm Joan Pedrero megérkezett. Időt veszítettem Despres-vel szemben, de jóváírták nekem, amit a balesetnél ott hagytam” – magyarázta Coma.
Az autósoknál Stéphane Peterhansel nyerte a szakaszt (MTI/EPA)
A verseny elején leggyorsabbként hajtó motoros egyébként egy csuklótöréssel megúszta az esetet. Coma ezen a szakaszon a negyedik, Despres ötödik lett. A szakaszt Francisco Lopez nyerte, de mégsem ő lett az első. Miután Paulo Goncalves-nek jóváírták neki az időt, amit ő is a sérült motoros mellett töltött, a BMW-s ugrott az élre. Ez a portugál motoros első szakaszgyőzelme a Dakaron, BMW-vel utoljára Richard Sainct nyert szakaszt, amikor 1999-ben és 2000-ben, ilyen motoron megnyerte a Dakar-ralit.
Egyébként nemcsak a motorosoknál volt ez a BMW napja, az autósoknál is a bajor gyártó örülhetett. Az 2011-es Dakar-rali ötödik szakaszán ugyanis az X3CC-t hajtó Stéphane Peterhansel volt a leggyorsabb. A francia napokkal ezelőtt megmondta, hogy a dűnék között elemében lesz majd.
„Sikerült megelőznünk Al Attiyah-t és Sainzot is, kihasználva, hogy navigációs hibát vétettek. Azután a hiba a mi oldalunkra fordult és defektet kaptunk. Ők visszaelőztek, de a végén ismét elkaptuk őket. Jó idővel értünk célba, de lehetett volna jobb is. Az első három versenyző három percen belül van, ami jó. Remélem így marad az utolsó napig. Minden lehetséges még ” – értékelt Peterhansel, aki végül másfél perccel volt gyorsabb Nasser Al-Attiyah-nál és több mint három perccel Carlos Sainznál. A kilencszeres Dakar-győztes pilóta ezzel feljött a második helyre a címvédő Sainz mögé. Peterhanselnek autóval ez a 23. szakaszgyőzelme a Dakaron, de korábban motorral is szerzett 33-at.
Száguldás az Atacama sivatagban (MTI/EPA)
„Hosszú szakasz volt. Navigációs problémánk volt a rajt után. Négy-öt kilométert hezitáltunk mielőtt úgy döntöttünk, hogy visszafordulunk. Utána a dűnéken egy lassabb motor mögé kerültünk, és várnunk kellett, amíg meg tudtuk előzni” – így Sainz.
5. szakasz, Calama-Iquique (423 km):
Autósok:
1. Stéphane Peterhansel (francia, BMW) 4:33:19
2. Nasszer al-Attijah (katari, Volkswagen) 1:24 perc hátrány
3. Carlos Sainz (spanyol, Volkswagen) 3:15 p h.
Összetett:
1. Carlos Sainz (spanyol, Volkswagen) 15:45:48
2. Stéphane Peterhansel (francia, BMW) 2:26 p h.
3. Nasszer al-Attijah (katari, Volkswagen)2:33 p h.
Motorosok:
1. Paulo Goncalves (portugál, BMW) 5:12:23 ó
2. Francisco Lopez (chieli, Aprilia) 2:18 perc hátrány
3. Frans Verhoeven (holland, BMW) 2:19 p h.
Összetett:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 16:59:33
2. Cyril Despres (francia, KTM) 10:14 perc hátrány
3. Francisco Lopez (chieli, Aprilia) 18:32 p h.