A Magyar Kerékpárosklub közleménye szerint erre a felszólításra azért van szükség, mert a Margit híd kerékpáros közlekedése kényszerű kompromisszumok alapján történik. Ennek oka egyrészt az elmaradott közlekedéspolitika, másrészt az, hogy a felújítás utánra sem terveztek korszerű, az európai normáknak megfelelő kerékpársávot.
A klub már a 2007-ben kezdődött egyeztetésekkor is hangsúlyozta, szeretnék ha a híd menetiránnyal szemben olyan kerékpáros létesítményt hoznának létre, melyen a bringások kerülők és akadályok nélkül átkelhetnek a hídon. Most úgy látják, a beruházók a felújítás során főleg az autósok igényeit tartották elsődlegesnek, eleve elvetették az úttesten elhelyezendő kerékpársáv ötletét.
A Magyar Kerékpárosklub november 24-én kéri majd a közgyűlést és a tervezőket, hogy támogassák azokat a forgalomtechnikai javaslatokat, amellyel egy biztonságos ugyanakkor akadálymentes kerékpáros közlekedésre is lehetőség nyílik. Többek közt szeretnék, ha lennének biztonságos le- és felhajtási lehetőségek, emellett szeretnék, ha a margitszigeti csomópont is biztonságosabb lenne.