Élet-Stílus

F1: sok a panasz Koreára

Megérkezett a Forma-1 Koreába, egyelőre a negatív tapasztalatok dominálnak. Még a rajtrácsot sem festették fel, itt-ott úthengerekkel egyengetik az aszfaltot.

Megérkeztek az első hírek Koreából, ahol ezekben az órákban is a berendezkedéssel foglalkozik a mezőny és a rengeteg kísérő.

A BBC-s Jake Humphrey szerint a pálya kielégítő ugyan, de messze van még a befejezéstől, a virgines Lucas di Grassi úgy látja, a verseny megrendezésének nincs akadálya, a lényeg készen van, de sok csinosító jellegű beavatkozás van hátra.

Sokaknak gondot okozott, hogy a szöuli reptérről eljussanak az onnan több száz kilométerre felhúzott pályára: a fotós Darren Heath-nek buszoznia kellett órákat, a Twitteren ki is fakadt, hogy a főváros helyett valóban mennyivel jobb a semmi közepén versenyt rendezni. A szerencsésebbek a KTX szuper-vonatokkal érkeztek, amelyen ingyenes wi-fi hálózatokat alakítottak ki.

Roger Benoit, a svájci Blick munkatársa úgy látja, hogy a pálya egy hatalmas építési terület, hotelszobája pedig olyan, amelyet rendszerint néhány órára szoktak kibérelni. Panaszkodott a szállodai lehetőségekre a Williams is, amelynek tagjai napi háromórás ingázásra kényszerülnek, mert csak így találtak elfogadható minőségű szállást.

Alonso biztos ami biztos körbetekert az

Alonso biztos ami biztos körbetekert az “építési területen” (MTI/EPA)

“Munkagépekkel, törmelékkel és szeméttel van tele a pálya” – írta Benoit, aki szerint sok helyen dolgoznak még munkások. A Sauber csapatmenedzsere, Beat Zehnder a magas bérleti díjak miatt fanyalgott, negyvenezer dollár megy el a csapatépületre, további húszezer lenne, ha valaki a felső szintet is használni akarná. Maradnak a földszinten.

Az Auto, Motor und Sport beszámolója alapján itt-ott még úthengerek dolgoznak a frissen aszfaltozott pályán, a rajtrácsot még fel sem festették. Minden építés alatt áll, a bokszutca mellett egy nagy homokhalom tornyosul. “Aki nem tudja, hogy itt néhány napon belül F1-es versenyt rendeznek, azt hihetné, csak egy év múlva debütál a pálya” – írta a lap.

Marc Surer, a német Sky kommentátora arra figyelt fel, hogy a lelátók néhány ülését még nem rögzítették. A pálya egyébként késznek tűnik, de csak pénteken derül ki, hogy mennyire bírja a Forma-1-es autók körözésével járó megterhelést.

Eddig 60 ezer jegyet adtak el a futamra, ennél előzetesen lényegesen többre számítottak a szervezők, de a készültségi állapot miatt nem lepődtek meg a kialakult helyzeten. “Őszintén szólva nem készültünk fel megfelelően F1-es debütálásunkra” – ismerte el a szervezők szóvivője. “Ha ezen a versenyen túl vagyunk, jövőre már teljesen más lesz itt a helyzet.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik