A GfK Hungária júliusi felmérése szerint csökkent azoknak a száma, akik hetente legalább egyszer plázába mennek, míg azoké, akik havonta járnak nőtt. A GfK a változást a gazdasági válság hatásával indokolja. Azok, akik saját bevallásuk szerint is gyakran megfordulnak a bevásárlóközpontban, legalább hetente egyszer ott kötnek ki. Az ő számuk a tavalyi adatokhoz képest valamelyest csökkent.
Nőtt azonban a városszéli bevásárlóközpontok kedveltsége, már-már megközelíti a különálló boltokét. A kutatás megállapította, hogy főleg a széles választék, a hosszabb nyitvatartás és a könnyű megközelíthetőség szól a plázák mellett. Bár egyre népszerűbbek, nem csökkent a különálló boltok népszerűsége sem, ezek továbbra is mind vásárlás, mind kedveltség szempontjából a legnépszerűbbnek tudhatják magukat. A teljes magyar lakosság mintegy harmad ezt a bolttípust látogatja.