A közösségi oldalak regisztrált felhasználóinak 44%-a online kérne segítséget, ha valaki bajban van és a segélyhívó vonalak foglaltak, vagy nem elérhetőek. Az Amerikai Vöröskereszt járt utána annak, hogyan reagálnak az emberek vészhelyzetben, illetve kihez fordulnának, ha a hagyományos módon nem kapnak segítséget. Kiderült 35% Facebookon próbálna meg segítséget kérni, de sokan írnának Twitter-üzenetet is.
A közösségi oldalakon elsősorban akkor kérnének a legtöbben segítséget, ha olyan vészhelyzetről lenne szó, amikor a telefonvonalak foglaltak vagy épp túlterheltek, és valaki máson próbálnak meg ezzel segíteni. A Vöröskereszt elnöke szerint ezt a trendet mindenképpen érdemes lenne kihasználni, szerinte meg kell találni a módját annak, hogy a közeljövőben az online segítségkérésekre minél hamarabb válaszoljanak.