A 25. Magyar Nagydíjra, ahol a brazil két éve a győzelmet, tavaly pedig kis híján az életét veszítette el, ígérete szerint most győzni jött Felipe Massa, a Ferrari brazil pilótája.
Mielőtt azonban ezt megtenné, már csütörtök délután megtartotta ígéretét, köszönetet mondott a közreműködő orvosi stábnak azért a munkáért, amit tavalyi balesetekor végeztek.
Képek a Ferrarisok készülődéséről (fotó:fn.hu)
A brazilt a tavalyi időmérőedzésen találta fejen az előtte haladó Rubens Barrichello autójáról leszakadó acélrugó, ami után Massa a gumifalba csapódott. Koponyatöréssel szállították kórházba, és azonnal megoperálták. A pilóta végül hat hét lábadozás után utazhatott haza, de idénye véget ért. Azonban annak nem lehetett semmilyen akadálya, hogy idén újra a volán mögé üljön. A szezon eleje óta egyre jobb formát mutat és a legutóbbi Német Nagydíjon már nyerhetett volna, ám átengedte az első helyet Fernando Alonsónak, ezzel nagy vihart kavarva.
Massa csütörtökön érkezése után most rögtön leszögezte: „azért vagyok itt, hogy nyerjek”.
Így készülnek a versenyre
Az Fn.hu-t a Shell hívta meg egy „tárlatvezetésre” a Ferrarihoz a versenyt megelőző legnyugodtabb napon, csütörtökön.
A Shell és Ferrari partnersége éppen 60 évre tekint vissza a Forma 1-ben. (Az első bajnokság óta.) A Ferrari háromszintes központjában egy gyors ebéddel fogadják a látogatót úgy, hogy a szomszéd asztalnál éppen Massa eszi ugyanazt a spagettit… Közben hangzik el a marketingszöveg – milyen fontos a benzin és a kenőolaj a mai Forma 1-ben – így az egész azért sokkal “fogyaszthatóbb”.
Érdekesség, a Forma 1 agyonszabályozott világában, amíg a versenyen használt benzinnek nagyon szigorú szabályoknak kell megfelelnie, a kenőanyagokra nincs semmilyen előírás. Visszatérő poén, hogy akár kólát is tölthetnének az olajteknőbe. Ez viszont annyiszor hangzik el, hogy már-már „gyanús”.
A Shell persze nem kólával kísérletezik, inkább ott profitál a Forma 1-ből, hogy hasonló tesztkörülményeket sehol máshol nem tudnának teremteni. Hogy ez mennyire igaz beszédesek a számok: a holland-angol cég színeiben 50 tudós dolgozik a Forma 1-es projekten évről évre.
Maga a Shell meglátogatott mozgó laboratóriuma is, amelyet a kenőanyagok részecskevizsgálatára szállít futamról futamra unikális. A Ferrarin kívül másnak nincs versenykörülmények közt ilyen laborja. És ez már a ferrarisoknak is mérhető előny.
A kis laborban dolgozó mérnökök azt vizsgálják, hogy a motor működése közben hogyan alakul a blokkból leváló fémrészecskék aránya. A leválás folyamata teljesen normális, csak a mértéke és az egyes anyagok részaránya a kérdés, mert ezen már verseny múlhat.