A holland ABN Amro elemzői kiszámolták, hogy azokban az országokban, amelyek válogatottja megnyerte a vb-t, a rákövetkező esztendőben átlagosan 0,7 százalékkal gyorsabban nőtt a hazai össztermék, mint amire korábban számítottak.
A világbajnokság alatt eleve megnőtt az éttermek, szórakozóhelyek forgalma, nőtt a VB-vel kapcsolatos cikkek – nemzeti zászlók, trikók, egyéb nemzeti szimbólumok, ajándéktárgyak – eladása.
A győzelem még inkább meghozta a spanyolok kedvét, és “nagyobb lett a mellényük is”, ami pszichológusok szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben sokkal jobb teljesítményre sarkallhatja a spanyolokat, akiknek az önbizalmát igencsak megtépázta a válság. A pozitív hangulatváltás nyomán Spanyolország jobb színben tűnhet fel a nemzetközi cégek és a tőkepiacok szemében is.
Mindez meghozhatja a várva várt növekedést az országnak: elemzők szerint a GDP negyed százalékpontos extra bővülése azt jelentené, hogy a várt zsugorodás helyett az év egészében nőne a gazdaság.
Különösen a több sebből vérző spanyol idegenforgalomnak jön jól a vb-győzelem. Elemzők szerint ennél jobb reklámot el sem lehet képzelni az ország számára, s ezzel már sokan élnek is: az NH spanyol szállodalánc honlapjára máris felkerült Paul, a világhírű jóspolip képe, a Ryanair pedig csökkentette spanyolországi útjainak árát, ennek köszönhetően jócskán fellendült a forgalom.
MTI