Élet-Stílus

A nőket célozzák a dohánycégek

A sporthoz, a szórakozáshoz és a divathoz kapcsolódnak azok az agresszív dohányreklámok, amelyek kifejezetten a nőket vették célba.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) most felszólalt az agresszív kampány ellen és a dohányzásellenes világnap alkalmából közzétette azoknak a felméréseknek az eredményét is, amik a fiatalok dohányzási szokásait vizsgálták. 151 ország vett részt a vizsgálatban és az országok közel felében legalább annyi a dohányos lány, mint fiú. Egyes országokban azonban még a fiúkon is túltesznek: Kelet-Európában, Chilében, Kolumbiában és például Mexikóban is.

A világszerte egymilliárd dohányos 80%-át továbbra is a férfiak teszik ki, ám az arány folyamatosan változik. Nem segít a helyzeten az sem, hogy a dohánycégek komoly felvevőpiacot látnak a nőkben, és különösen a szegényebb országokban agresszív kampánnyal próbálják elérni őket. Egyes helyeken azt próbálják elhitetni a nőkkel, hogy a cigarettázás egyenes út a szépség és a felszabadulás felé, máshol – Japánban például – rózsaszín cigarettásdobozokkal próbálják elnyeri a nők tetszését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik