Nem lepődtek meg a jelenségen az angol nők, annál inkább a férfiak, akik aggódnak az egyre bizarrabb, férfiakat érintő trenden. A The Guardian cikke szerint az új divat annak köszönhető, hogy a férfiak egyre inkább bekapcsolódnak a divat világába, ezzel együtt pedig már nem csak a sportautó és karóra reklámok készülnek majd férfiaknak, hanem a kozmetikai reklámok is.
A jelenség mindazonáltal korántsem új keletű. Már a kilencvenes években fogyni és nőiesedni kezdtek a férfiak. Ehhez társult a liberális forradalom, valamint a homoszexualitás egyre elfogadottabbá válása, valamint a technológia kora, ami azt feltételezte, hogy a férfiaknak egyre kevésbé a nyers erőre, sokkal inkább az eszükre van szükségük. Mindezt tetézi, hogy napjainkban megváltozott a férfi ideál is: az izmos, robusztus, macsós férfiak helyett, a Twilight-őrületnek is köszönhetően, a kisfiús, félszeg, feminin férfiak mozgatják a leginkább a nők fantáziáját. A The Guardian felhívja a brit férfiak figyelmét, hogy ne sétáljanak bele a marketing csapdájába.