Élet-Stílus

A válság ellenére kelendőek az autók

Válság ide, vagy oda: az elmúlt két évben is nőtt az autóval rendelkező háztartások száma – derült ki a Medián kutatási tanulmánya alapján.

A Robert Bosch Kft. 2008-ban készíttetett először reprezentatív felmérést a lakosság autóhasználati- és javíttatási szokásokról, most 2 év elteltével a Medián megismételte a felmérést. Az eredmény azt mutatja, hogy Magyarországon – a recesszió ellenére – a háztartások közel fele saját tulajdonú gépkocsival rendelkezik. Rámutatott arra is, hogy a fiatalok közül is egyre többen választják az autót, míg 2008-ban a háztartások 58%-ának nem volt saját autója, 2010-ben ez a szám már kevesebb, mint 55% volt.

Különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt a gépkocsival rendelkezők száma. Ez arra enged következtetni, hogy a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére a gépkocsi még mindig fontos szerepet játszik az emberek életében. A legnépszerűbb márkáknak azok bizonyultak, melyeknek Magyarországon is van gyáruk. A használt autók kétharmadát Opel és Suzuki márkájú autók teszik ki, az elmúlt két évben viszont visszaesett a keleti gyártmányú autóval rendelkezők száma.

Ajánlott linkek:

Egyre több háztartásban van autó (FN.hu)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik