Kína a világkiállítást a legbiztonságosabb módnak tartja, hogy bemutathassa a nagyközönségnek “puha hatalmát”. Ezt bizonyítja, hogy az expo pavilonjai között egyértelműen a kínai részleg dominál. Az országnak hat hónapja van, hogy megismertessék a világgal a kínai dizájnt és a turizmust.
A kínai pavilon 63 méteres magasságával kiemelkedik a sorból, régi koronát formáz és bíborvörös színben pompázik. Üzenete pedig, hogy “Kína egyre jobban és jobban csinálja.” Ezt a vonulatot követi Japán is, pavilonjával a szigetország extravagáns módon mutatja be a régit és az újat. Velük szemben Hollandia pavilonja inkább futurisztikus és zöld gondolatot képviselő városképet mutat be, de Kanada is a természetben keresi a megoldást. Az Egyesült Államok inkább a mesevilágba helyezte a világkiállítás mondanivalóját, míg Csehország a múltidézést juttatja szóhoz.
Érdekesség, hogy a dánok egyik jelképüket, a Kis hableány szobrát is Kínába vitték, ami így először hagyta el a koppenhágai kikötőt.
Ajánlott linkek: