Élet-Stílus

Autóvásárlásban a nőké az utolsó szó

Egy olyan hagyományosan férfias témában, mint amilyennek az autóvásárlást tartják, egyre nagyobb szerepet játszanak a nők.

A két nem autóvásárlási szokásairól készített tanulmányt a Ford és arra jutott, a nőknek ma egyre nagyobb szerep jut ebben a férfias témában is. Rávilágítottak arra is, hogy bár mindkét nem ugyanazokat a jellemzőket keresi, az elvárásaikat mégis teljesen máshogy fogalmazzák meg. Az újautó-vásárlásban is egyre dominánsabbak a nők (45-50%), de meglepő, hogy még a férfiak 80%-ának döntésére is befolyással vannak.

A felmérés során a kutatók arra jutottak, hogy a ma nője szívesebben használja az autójában felszerelt technikai újításokat, mint a férfiak, emellett az autót nem egyszerű közlekedési eszköznek tartja, hanem az önkifejezés egyik módját látja benne. A két nem vásárlási szokásai között különbség, hogy a nők sokkal érzékenyebbek az apró részletekre, mint a kárpit színe, vagy az anyagok tapintása, ami jelzi, hogy adott esetben hajlandóak költeni az optikai vagy kényelmi szempontból kedves extrákra.

Ajánlott linkek:

A nők döntenek az autóvásárlásban (NLCafé)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik