A filmrendező-operatőr szerint az Avatar többet ér annál, amennyire az idei Oscar-díj átadóján az akadémia taksálta. Meg is lepte a döntés, mert egészen a végéig arra számított, hogy míg a rendezésért Kathryn Bigelow megkapja a kitüntetést A bombák földjenért, a legjobb film szobra az Avataré lesz. Ahogy azt Koltai Lajosz az fn.hu-nak elmondta „a filmen látható teljesítmény miatt egyszerűen az Avatar volt a legjobb, és ezt el kellett volna ismerni”.
Mindemellett a Maléna című film fényképezésért Oscar-díjra jelölt rendező szerint amikor az Avatart díjazták, akkor sem a jó kategóriában tették. Bár a film látványában egészen különleges, ahogyan a háromdimenziós hatással a mélységet is behozza a filmbe, de itt már annyi a számítógépes beavatkozás, hogy ez már nem tisztán operatőri munka.
A bombák földjén előzetese
Annak ellenére, hogy A bombák földjént nem tartja annyira jó filmnek, az operatőri munka szempontjából többre értékelte az Avatarnál, mert a fődíjas film a híradós képi világot a film nyelvén remekül használta, és a nézőt a naponta látott képekkel egészen közel hozza a történethez. A magyar rendező úgy véli, végül talán pont az amerikaiak napi érintettsége az iraki háborúban lehetett az, ami miatt mégis Kathryn Bigelow filmje lett a befutó.
Az Avatar előzetese
Az Avatar hatalmas pénzügyi sikere mellett Koltai szerint a filmek nem költöznek át a virtuális valóságba, hisz a 200-300 milliós költségvetést nem sok stúdió bírná. Biztos benne, hogy nem az animált szereplők és a számítógépes munka fogja meghatározni Hollywoodot. Az operatőr, operatőr marad, a színész pedig színész. „Csak az emberi érzelmekről szóló emberfilmeknek van jövőjük.”