Szegényes az idei játékkínálat, állítják amerikai szakértők. Míg minden évben volt egy Xbox vagy egy speciális elektronikai játék, amely lázba hozta a vásárlókat már az ünnepi készülődés kezdetének számító Fekete Pénteken, idén mindössze a 8 dolláros robothörcsög váltott ki egy kisebb hisztériát. De drágább árfekvésben nincs semmi olyan újdonság, amelyet mindenképpen a fa alá kellene tenniük a szülőknek.
A gyártók az innovációkat kevésbé válságos időszakra tartogatják, a kereskedők pedig szívesebben rendelnek azokból a termékekből, amelyek életgörbéje jóval kiszámíthatóbb, mint egy karácsonyi slágerterméké. „A túlélés a cél, így nem kockáztathatunk” – nyilatkozta az egyik játékkereskedő az AdAge-nek.
De egyes vélekedések szerint nem választottak jó taktikát a gyártók és a forgalmazók sem. „Minden családnak vannak titkos tartalékai. A gyermekek kedvéért mindenki hajlandó mélyebben is a zsebébe nyúlni, ha van miért. Hányan vettek iPhonet is a recesszió közepén?” – állítja az egyik szakértő. Azt viszont a piacnak kellene kitalálnia, mi legyen a tuti ajándék, mert a vásárlók kreativitás híján babát és kisvonatot vesznek.