Élet-Stílus

Már látszanak a vevők a boltokban

Az angoloknál oly annyira erős ez a bizonyos „online shopping nap”, hogy 350 millió font (több mint 10 milliárd forint) értékben vásárolnak csak ezen a napon. Az ok pedig, hogy a hétvégi „csócsálás” után ilyenkor szokták realizálni a vásárlásokat. A napnak különösen a déli órái erősek, ebben az időszakban, az ebédszünetet kihasználva, alakulnak ki a legnagyobb tömegjelenetek az online shopokban. Egy felmérés szerint, a legerősebb pillanatban, 13.42-kor, 1,4 millió fontot költöttek.


mi Megy külföldön?



A három legjobban keresett termék Angliában: 1) Nintendo Wii Black 2) Wii Fit Plus & Balance Board 3) LCD TV (Samsung).

Rácz István a Kirakat.hu internetes ár-összehasonlító oldal főszerkesztője az FN.hu-nak elmondta, javában tart az online csúcsszezon. A kezdete december 5-ére esett és a végét 15-e környékére várják, praktikusan azért, mert ebben az időszakban érkezik meg a decemberi fizetés. A napi látogatószám ennek megfelelően már most jelentősen, 30 százalékkal megugrott, viszont látszik, hogy az idei karácsony kissé „fagyosabb” hangulatú lesz, mint a tavalyi volt. Ám – ami némileg meglepő – nem tér el jelentősen a hagyományos kiskereskedelem arányától az online boltok forgalma karácsony tájékán. A hagyományos boltokhoz hasonlóan itt is körülbelül 30 százaléka a forgalomnak keletkezik ebben az időszakban. Ugyanezt támasztja alá a Gazdaságkutató (GKIenet) internetes vásárlási szokásainkkal és mértékével foglalkozó munkatársa, Tímár Szabolcs is, aki szerint az online költéseknél a karácsony közeledtével realizálódik a boltok forgalmának 25-28 százaléka. A magyar online kiskereskedelmi forgalmat amúgy a teljes forgalom 1 százalékára teszi, amely méréseik szerint idén 95 milliárd forint körül alakulhat. A Kirakat.hu oldalon jelenlévő közel ötven boltra is igaz, és a GKI szakembere szerint ilyenkor is marad a 80/20-as szabály, vagyis a forgalom túlnyomó részét (80 százalékát) alig néhány (20 százaléknyi) bolt generálja.

A vámpírosat veszik

A nagy sláger idén az online fronton a kozmetikum, amelyre minden második látogató végez keresést – mondja a Kirakat.hu főszerkesztője -, emellett gyakori a ruházati termékek és a könyvek felkutatása. Az átlagköltésekben is látszik némi emelkedés, míg az év folyamán például a mobiltelefonokban inkább az olcsóbb 10-30 ezer forint közé eső készülékek keresettek, ilyenkor a nagyobb értékűeket is nézik. Mindez abban tér el a nem online trendektől, hogy ott a felmérések szerint a többség minél olcsóbban szeretné „letudni” idén a karácsonyt. Míg a nem netes vásárlók átlag 30 000 forintot szánnak összesen az idei karácsonyra, addig az interneten beszerzők egy kicsit magasabb értékben költenének.

Már látszanak a vevők a boltokban 1

A Polc.hu internetes könyvkereskedő oldalán már erős karácsonyi hangulat volt a múlt héten is – mondta az oldal vezetője, Szemere Gabriella. Csúcsnak ez a hét és a jövő hét ígérkezik. Ugyan az oldal nem számít régi szereplőnek a magyar piacon – tavaly novemberben indult – a forgalom azonban láthatóan nem csak emiatt duplázódott meg a hasonló tavalyi időszakhoz képest. Árnyalja a képet ugyanis, hogy folyamatosan emelkedett az online könyvvásárlások értéke az év folyamán. Míg januártól-októberig 5600 forint volt, addig novemberben 6500 forint és december első hetében már 8000 forintot költöttek átlagban a Polc.hu-n vásárlók. Az idei karácsony népszerűségi listáinak élén a romantikus-vámpíros könyvek a csúcstartók. Hatalmas a várakozás az új Dan Brown könyvre is.

Karácsonyi ötlet és értékes nyeremények: http://www.advent.hu.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik