Többen is jelezték a reggel folyamán szerkesztőségünknél – valamint saját munkatársaink is igazolták – hogy nem működik a T-Mobile telefonhálózata. A furcsa zajoktól a teljes némaságig terjedt a hibaskála.
A T-Mobile-os telefonok vonalas hívást sem fogadtak, és az SMS-eket – néhány próba alapján – sem voltak fogadhatók, illetve nem is voltak küldhetők T-Mobile-os számról.
A cégtől annyit sikerült megtudni, hogy a hiba általános és véletlenszerű. Van, akinek ki-bekapcsolás után helyreáll a rendszer, van akinek akkor sem. Sokaknak a harmincas hálózatba behozott, de 70-es, 20-as számokkal kezdődő száma is hibátlanul működik.
A cég az új kommunikációs csatornákat kihasználva (vagy mert hálózata nem működik), a Twitteren keresztül ígért tájékoztatást a hibajelenségről, amely meg is jelent délben.
Eszerint egy váratlan szoftverprobléma okozta a hívásfogadási gondokat. A jelenleg is fennálló zavar egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre – írták a Twitteren. A Technet.hu portál úgy tudja, hogy a hibát a szolgáltató nem tudja péntekre kijavítani.
A céges flották, és a magánszemélyek hívásain kívül érintettek voltak azok a kapcsolt szolgáltatások is, amelyek valamilyen sms-aktivitást igényelnek. Így, úgy tudjuk akadozik a banki kódok visszaigazolása-küldése, a mobilos parkolás, és az autópálya-matricák érékesítése is.
A Raiffeisen Banknál elmondták, valóban nem használhatók jelenleg a T-mobile-os ügyfelek számára a mobilos szolgáltatások. Számukra a bank úgynevezett OTP (one time password) szolgáltatásával igényelhető egy egyszeri jelszó, amelyet azonosítás után a bank elküld.
A mobilparkolás üzemeltetője (EME Zrt.) szintén a szolgáltatás jelenlegi használhatatlanságát jelezte az T-Mobile ügyfelek részéről.
Mindennek kapcsán a továbbiakban az is érdekes, ki és miért kérhet kártérítést? Az Index.hu szerint amennyiben a szolgáltatás ideiglenes szüneteléséről van szó, akkor a
T-Mobile kötbért fizethet a károsult ügyfeleknek. A cég
üzletszabályzata szerint 4 óránál hosszabb leállás esetén jár a
kötbér, amit az elmúlt 6 havi költés alapján számolnak ki. Az ügyfelek a napi átlag nyolcszorosát kaphatják kártérítésként. Azt nem tudni a jelenlegi hiba ideiglenes szünetelést jelent-e, hiszen időnként lehet telefonálni – teszi hozzá az oldal.