Élet-Stílus

Négy hónapot csúszik a Margit híd felújítása

Újabb négy hónapot csúszik a Margit híd felújítása, 2010. augusztus 23-a helyett csak a jövő év december 17-én adják át a forgalomnak. Az ott dolgozók szerint le kellett volna zárni teljesen a hidat.

A késés az engedélyek beszerzése miatt alakult ki. A jóváhagyott kiviteli terveket október 20-án kapták meg, majd az november 10-én emelkedett jogerőre, így csak azután kezdhették meg az elemek gyártását – közölte Németh Miklós, a felújítást végző MH 2009 konzorciumot vezető Közgép Zrt. elnök-vezérigazgatója kedden. Emiatt a híd végleges átadása is csúszik: 2011. március 31-e helyett az év június 13-án fejeződhet be a teljes felújítás. A főváros egyelőre elfogadhatatlannak tart mindenféle csúszást.

Az FN.hu kérdésre Németh Miklós elmondta, jelenleg mintegy kétszázan dolgoznak a hídon. A
munkák jellegénél fogva java részük a hídtest szerkezete alatt ezért
tűnhet úgy, hogy alig dolgoznak a rekonstrukción.
A hídon dolgozó munkások, az őrök és a kivitelező is konszenzusos álláspontot fogalmazott meg azonban abban a kérdésben, hogy le kellett volna zárni teljesen a munkálatok idejére a hidat. Mindegyikük szerint sokkal gyorsabban elkészültek volna.

Az FN.hu azon provokatív feltevésére, hogy ahelyett, hogy a hidat kettévágják, majd újra összeillesztik nem lett volna egyszerűbb „felrobbantani” és egy újat építeni helyette, hiszen majdnem ez történik most is. A kivitelező egyik munkatársa úgy fogalmazott, Drezda éppen egy ilyen „egyszerűbb” megoldás miatt esett el a világörökségi státusztól. A műemlékvédelem az egyszerűségnél fontosabb szempont – mondta.

Jelenleg ugyanis a pályatestek szétválasztása folyik. Erre azért volt szükség, hogy mialatt a déli hídfélen biztosított a tömegközlekedés, addig az északi hídfélen nyugodtan folyhasson a munka. A déli oldal terhelése, a villamosok miatt megmaradt, míg az északi oldal jelentősen könnyebb lett, ennek hatására a szerkezet elcsavarodhatna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik