Élet-Stílus

A Bormarketing Kft. cáfolja a külföldi borok népszerűsítését

Elsősorban a magyar borászok és borpiaci szereplők ismereteinek a bővítése miatt szerepelt a támogatott tanfolyamokon külföldi borok kóstoltatása - állítja Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.

Az FN.hu-n csütörtökön megjelent Befullad a bormarketing? című cikkre reagálva Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a teljes költségvetésük csupán 4 ezrelékét fordították a külföldi borokat is bemutató tanfolyamra.

“A szóban forgó szakmai képzés célja, hogy a hazai borász szakma és a magyar borpiaci szereplők megismerkedhessenek a versenytársak termékeivel, és bővíthessék nemzetközi ismereteiket. Az ilyen típusú tudásra nagy szükség van ahhoz, hogy versenyképessé váljunk a nemzetközi, de hosszú távon akár a belföldi piacon is” – hangsúlyozta az ügyvezető.

A szakmai képzésen összesen 170 ember képzését biztosították, míg egy másik, tavaly kezdődött és az év végén záruló, fogyasztóknak szóló alapképzés keretében összesen 500 fő mélyülhet el kifezetten a magyar borok ismeretében.

Nemes Richárd cáfolta az FN.hu azon információját miszerint a társaság a bécsi Hiltonban tartott egy, több millió forintba kerülő borkóstolást.

Bár igaz, hogy a tárcánál rekedtek a bormarketingre befolyt pénzek, az ügyvezető igazgató véleménye szerint ez elsősorban annak köszönhető, hogy a döntéshozatali és végrehajtási rendszer jelenleg túl sok szereplős, és a végrehajtásba bevont szervezetek jelentős erőforráshiányban szenvednek.

Nemes Richárd a Bormarketing Kft. teljes csapatának a távozását és a távozás okait nem kívánta kommentálni az FN.hu-nak arra hivatkozva, hogy a november 25-i rendkívüli taggyűléséig nem nyilatkozik erről.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik