A Toyota F1-ből való kiszállásának bejelentése után a sportban egyedüli nagy gyártóként saját csapatot működtető Renault rendkívüli igazgatótanácsi ülést tartott Párizsban. A csapat a Toyotához hasonlóan ugyan aláírta az őket 2012-ig részvételre kötelező Concorde Agreementet, és a bundabotrányt követően is a maradás mellett döntött, de lehet, hogy mégis kiszállnak.
A csapat vezetője, Jean Francois Caubet ugyan azt nyilatkozta, hogy a 2010-es részvételük biztos, a cég fővezére, Carlos Ghosn – aki egyébként sosem szívlelte nagyon az F1-es projektet – nem volt hajlandó megerősíteni a maradást. Csak annyi biztos, hogy még nem döntöttek.
“Legyenek türelemmel. Még az év vége előtt közöljük szándékunkat a Forma-1-es részvételről” – mondta az újságíróknak Ghosn.
Az utóbbi egy-két napban már felröppentek olyan hírek, hogy a 2010-re Fernando Alonso helyére szerződtetett Robert Kubica tárgyalásba kezdett a McLarennel, azaz nem bízik a Renault jövőjében. Caubet azt is elmondta legutóbb, hogy már mindkét jövő évi pilótájuk megvan, így a másikuk – feltehetőleg Timo Glock – is nehéz helyzetbe kerülhet. Ha a francia gyártó kiszáll, Kubica és Glock furcsa rekordot mondhat majd magáénak: egy éven belül kétszer is a gyári csapatuk kiszállása miatt maradnak munka nélkül.
A Red Bull szintén bajban lehet, hiszen a Mercedes motorjait nem sikerült megszerezniük a McLaren vétója miatt, így úgy döntöttek, hogy a Renault mellett maradnak, de valószínűleg a hivatalos bejelentés még jó darabig késik ez után a kialakult helyzet miatt.
Ha a Honda, a BMW és a Toyota után a Renault is távozik, egy idény alatt tűnik el az összes nagy autógyártói csapat.