A cég szerdán azzal indokolta a döntését, hogy fennállásának legveszteségesebb évét zárta az idén, és jövőre sem várható jelentős javulás. A Toyota döntése nyomán jövőre már egyetlen japán csapat sem lesz az autósport királykategóriájában, miután a Honda tavaly decemberben távozott. Utódja, a Brawn GP viszont az idén világbajnok lett.
Végleg leparkolnak (MTI/EPA)
A Toyota „minden szinten” kiszáll: a tulajdonában álló Fudzsi-pálya jövő évtől már nem ad otthont F1-es futamoknak, és a Williams – ahogy azt elmúlt hónapban bejelentette – a soron következő szezonban Toyota-erőforrás helyett Cosworth-t használ majd.
Ráadásul az egyetlen hivatalos gumiszállító, a szintén japán Bridgestone is otthagyja a száguldó cirkuszt – hétfőn hozta nyilvánosságra, hogy nem újítja meg a következő szezon végén lejáró szerződését. Ezzel folytatva a japán gyárak menekülését az autó-motorsportból, hiszen emlékezhetünk arra, hogy Subaru, a Suzuki és a Mitsubishi a ralitól, a Kawasaki pedig a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól köszönt el idén.
A Toyota 2002-ben debütált a Forma-1-ben, s noha mindvégig magas költségvetéssel dolgozott, 139 versenyéből egyet sem tudott megnyerni. Dobogóra 13 alkalommal állhatott fel az istálló valamelyik pilótája. A pole pozíciót és versenyen a legjobb időt három alkalommal sikerült megszereznie a nyolc szezont követően búcsúzó Toyotának.
A japán istálló idén ötödikként zárt a konstruktőrök között az olasz Jarno Trullival, a német Timo Glockkal, illetve az utolsó két futamon bevetett japán Kobajasi Kamuival.