Minden eddiginél titokzatosabban készültek a kötelezős kampányra a biztosítók – kezdte Marschalek Péter a Biztosítás.hu termékfejlesztési vezetője az FN.hu megkeresésére. A tényeges tarifák csak pénteken lesznek nyilvánosak, az adatok feldolgozása közben már látszik, hogy a jelenlegi piacon is lehet olyan konstrukcióval kirukkolni, amellyel 30-40 százalékot „foghat” az ügyfél. Itt a már-már szokásos online kötési kedvezményekben lehetnek nagy tartalékok.
Véleménye szerint a tavalyi számok, közel 800 ezren váltottak, az idén is megismételhetőek, ennek csak a biztosítási kampányidőszak megszűnése vet majd véget. Az új törvényi szabályoknak köszönhetően, a jövőben az autóvásárlás időpontjához kötődik a biztosítási fordulónap. A most induló kampányt utolsónak csak a régi szabályok alkalmazása miatt nevezhetjük.
Egy másik fontos újdonság, hogy a direktbiztosítók is egyre nagyobb harcot folytatnak. Megjelent egy új szereplő az Union Biztosító terméke az Union24 is. Itt, a szerződéskötést online alkuszok beiktatása nélkül, közvetlenül a biztosító intézi, amelynek kapcsán komoly kedvezményeket ígér. Ennek persze ára lesz, az ügyfélnek vállalnia kell, hogy csak online intézheti ügyeit, illetve csak így kommunikálnak vele – teszi hozzá Marschalek Péter.
Fontos, hogy az idén az új ügyfelek szerzéséből, egy felügyeleti döntés miatt kizárt Wabard Biztosító ügyfeleire is sokan vágyakoznak. Ez javarészt a korábbi MÁV biztosítós, budapesti, fiatal autótulajdonosokat jelentheti. A biztosítónak azért hagytak egy kiskaput, ugyanis közzéteheti árait, így a régi ügyfeleiből sokat megtarthat, ha versenyképes árakat kínál nekik.
A CLB alkuszcég, a napokban közzétett elemzése szerint, az átlagdíjak alakulását az alábbi tényezők befolyásolják az idén:
Kötelezős várakozások (Clb.hu)
Az ügyfelek árérzékenysége pedig jelentősen megnőtt a válság hatására: a Genertel direktbiztosító által végzett kutatásból kiderül, hogy a kötelezővel rendelkezők több mint 10 százaléka számára már ezer forint körüli éves díjkedvezményért érdemes biztosítót váltani, és 2-3 ezer forint esetén ez az arány 70 százalékra nő. Az autósok csaknem egytizedének pedig már 5 százalék kedvezmény elég lenne ahhoz, hogy másik biztosítót válasszon – állítja Sebestyén László, a Genertel értékesítési igazgatója.
Ugyanakkor az autósok mérlegelik a biztosító megbízhatóságát is, az ügyfelek 92 százaléka ugyanis az olcsó tarifák mellett a biztosító stabil gazdasági hátterét tartja a legfontosabbnak. Ennek köszönhető, hogy figyelembe véve a lakossági gépjárműpark számát, az elmúlt években az ügyfeleknek 10-15 százaléka (6-700 ezer autós) élt „csak” a váltási lehetőséggel.