Az FM1 konzorcium pályázatában a 35 százalékos magyarzenearány mellett azt is vállalta, hogy az adásidő legalább 30 százalékát “a hallgatói érdeklődést is kielégítő, színvonalas közszolgálati műsorszámok” teszik ki.
“Az EST Media Group (EMG) és a radiocafé alkotta FM1 konzorcium célja a nívós zenei tartalom mellett a kulturális és igényes műsorszolgáltatás, valamint az üzletileg is rentábilis működés biztosítása” – ismételték meg korábbi közlésüket az MTI-nek eljuttatott közleményben. Paradigmaváltást ígértek azzal, hogy tartalmasabb, izgalmasabb és “emberközelibb” formátumban működnek.
Kádár Tamás, az EMG ügyvezetője előző nap arról beszélt az MTI-nek: az FM1 konzorcium keresi annak lehetőségét, hogyan tarthatja a médiatörvény előírásait, nem sértve tulajdonosi portfoliójában a fővárosi radiocafé adót. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szerdán a Fidesz, a KDNP és az MSZP által delegált tagok voksával határozott a két országos kereskedelmi rádió műsorszolgáltatási jogosultságának odaítéléséről; a döntést egyhangúlag hozták meg.
A kisebbik vételkörzetű, a lakosság 67 százalékát elérő – november 18-áig a Danubius Rádió által használt – frekvenciát az Advenio Zrt. nyerte el. A Sláger Rádió Zrt. vezérigazgatója a döntés után az MTI-vel azt közölte: az ügyben bírósághoz fordulnak.