Élet-Stílus

Pénzre vágynak a bloggerek

A blogtulajdonosok számára nem elvi kérdés, sokkal inkább a megkeresések hiánya, hogy nincs reklám az oldalaikon. Növekvő népszerűségük ellenére, még online kampány tervezésekor sem gondolnak rájuk.

A közhiedelemmel ellentétben a magyar bloggerek egyáltalán nem reklámellenesek. 88 százalékuk szívesen jelentetne meg hirdetést, 50 százalékuk pedig már élt is a lehetőséggel – derül ki a Karmamedia AdBlog 2009 felméréséből.

A felmérésben részt vevő bloggerek 27 százaléka jelentetett már meg hagyományos online hirdetést (bannert, footerreklámot, Google AdWords hirdetést), 2 százalékuk szponzorált bejegyzést, 21 százalékuk pedig mind a kettőt (a blog.hu által értékesített hirdetéseket nem számolva). A bloggerek az AdBlog 2009 eredményei alapján cseppet sem reklámellenesek: mindössze 12 százalékuk zárkózik el teljesen a lehetőség elől. Továbbra is érezhető azonban az idegenkedés a szponzorált bejegyzésektől

A hagyományos reklámokkal (banner, footer, AdWords) kapcsolatban az olvasók is megértőek lennének – derül ki a feltételezett olvasói reakciókra irányuló kérdés válaszaiból. A bloggerek 82 százaléka szerint semmi probléma nem lenne a hirdetésekkel, és mindössze 1 százalék gondolja úgy, hogy elpártolnának tőlük az olvasók. Utóbbi arány a szponzorált bejegyzések esetében már jóval magasabb, 22 százalék.

A bloggerek több mint fele 50 000 forint alatti bevétellel kalkulál (egy hónappal és egy hirdetővel számolva), negyedük 50 000 és 100 000 forint közöttivel, és mindössze 8 százalékuk számít ennél is többre. Szolgáltatások vagy termékek jellemzően inkább a szponzorált bejegyzések kompenzációjaként jöhetnek szóba.

A blogok egyre növekvő olvasottsága ellenére hiányoznak a kifejezetten erre a szegmensre irányuló médiakampányok – nyilatkozta Papp László, a Gmedia Sales House ügyvezetője. A média, a vállalatok és a pr ügynökségek ugyan már szembesültek azzal, hogy megváltoztak a médiafogyasztási szokások, de az új kommunikációs tér sok szempontból még ismeretlen zónának számít.

Több meglepő eredményt is hozott az egyes eszközök elfogadottságát vizsgáló kérdéssor. A néhány éve még mumusként kezelt bannerhirdetések mára teljes egészében elfogatottá váltak (75,81%), míg az AdWords támogatottsága (64,52%) meglepően alacsony, kevesebb mint egy százalékkal haladja meg a szponzorált bejegyzések elfogadottságát (63,71%).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik