Az Olasz Nagydíj után a Forma-1-es csapatok között felvetődött, hogy a fejlesztési tilalom mellett is végezhető módosításoknak köszönhetően a Mercedes erőforrásai fölénybe kerültek a riválisok motorjaihoz képest. A verseny után a Ferrari főnöke, Stefano Domenicali utalt arra, hogy a csapatok esetleg kérvényezik majd az FIA-nál, hogy a Renault tavalyi felmentésének példájára idén is felzárkóztató fejlesztéseket végezhessenek.
Belassul a Brawn és a McLaren? (MTI/EPA)
Az FIA Motorsport Világtanácsa kedden érdekes ajánlattal állt elő – csapatok biztosan nem erre számítottak. “A felvetések után, miszerint jelentős teljesítménykülönbség alakult ki a Forma-1-es motorok között, a Motorsport Világtanács úgy döntött, hogy ha tényleg ez a helyzet, és a csapatok egyetértenek abban, hogy a különbséget szeretnék megszüntetni, akkor lehetőséget kapnak erre úgy, hogy az erősebb motorok teljesítményén csökkenthetnek. A motorfejlesztés nem lesz engedélyezett” – áll az FIA közleményében.
A döntés mögött valószínűleg az áll, hogy a jövőre belépő négy új csapat – a USF1, a Manor-Virgin, a Campos és a Lotus – az FIA által favorizált Cosworth-erőforrásokat használja majd, azonban ezekről úgy hírlik, hogy már most is hátrányban vannak a jelenleg használt motorokhoz képest.
Az már persze más kérdés, hogy az FIA milyen módon szeretné lefojtani a motorokat, és az sem világos, hogy milyen mértékben…