Az elemzés szerint mindössze a Fiat és a Peugeot-Citroen teljesítette tavaly a szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó határértéket.
Az Európai Unió előírásai szerint az autógyártóknak 2015-ig kilométerenként átlagosan 130 grammra kell csökkenteniük az új autók szén-dioxid-kibocsátását. A unió tervei szerint 2015 után bírságot rónának ki azokra a cégekre, amelyek nem teljesítik az előirányzatokat. E bírságok mértéke kezdetben lassan emelkedne, de 2015-höz közelítve egyre meredekebben.
A főbb európai gyártók tavaly azt vállalták, hogy 2008-ban 140 grammra mérséklik a kibocsátást, ezt azonban csupán a Fiat és a Peugeot-Citroen teljesítette.
Az ACEA összeállítása szerint a harmadik helyen a Renault áll, a negyediken a Toyota. A Suzuki a tizedik, a Volkswagen a tizenkettedik helyet foglalja el.