Élet-Stílus

Barrichello nyert Monzában

Rubens Barrichello újabb tökéletes versenyzéssel nyerte meg az Olasz Nagydíjat. A bajnoki éllovas Button újra a dobogón, Lewis Hamilton az utolsó körben buta balesettel adta ajándékba Räikkönennek a harmadik helyet.

Monzában a Brawn-csapat hibátlanul végrehajtott stratégiával kettős győzelmet aratott – idén negyedszerre. Rubens Barrichello a valenciaihoz hasonló nagyon összeszedett versenyzéssel nyert, és Jenson Button is ugyanolyan jól hajtotta végre a feladatát. A harmadik helyet Kimi Räikkönen az utolsó körben örökölte meg a McLarent eldobó Hamiltontól, a finn sorozatban negyedszerre állt dobogóra.

A rajt nagyjából problémamentesen zajlott, ahogy számítani lehetett rá, a KERS-es Räikkönen a második helyről induló Adrian Sutil elé ugrott. Az első kör nagy vesztese a Heikki Kovalainen volt, akit mindkét brawnos és a másik Force Indiát vezető Vitantonio Liuzzi is megelőzött. Még rosszabbul járt Mark Webber, akit Robert Kubica pöckölt ki a második sikánban.

Az első kiállásig megőrizte első helyét Hamilton (MTI/EPA)

Az első kiállásig megőrizte első helyét Hamilton (MTI/EPA)

Miután a kétkiállásos stratégián versenyző Hamilton, majd Sutil és Räikkönen is végrehajtotta az első kerékcseréjét, a két Brawn az élre került. A mclarenes bajnoknak a győzelem reményében középső szakaszban fel kellett volna zárkóznia rájuk, de Barrichello és Button is elég gyors volt ahhoz, hogy ez ne sikerüljön.

A Brawnok és a kétkiállásos pilóták második bokszlátogatása után Hamilton ugyan Button mögött kötött ki a harmadik helyen, de csak nagyon lassan közeledett az angolhoz. Mögöttük Räikkönen Sutillal ismételte a Spában már Fisichellával begyakorolt koreográfiát: az őt néhány tizeddel üldöző németet a KERS használatával akadályozta az előzés megkísérlésében.

A két pilóta második kiállása egyébként kalandosan alakult: a ferrarisnál lefulladásgátló hátráltatta az elindulást, míg Sutil 20-30 centivel elmérte a bokszot, és több szerelőt is elkaszálva állt meg. Komoly baja senkinek nem esett, de értékes másodpercek úsztak el a hibával, és a német jobb oldali tükre is letört az incidensben. Hibátlan kiállásokkal mindketten Hamiltonhoz közel térhettek volna vissza a pályára, de ez végül mégsem számított.

Barrichello a dobogó tetején (MTI/EPA)

Barrichello a dobogó tetején (MTI/EPA)

A verseny utolsó körében a címvédő ugyanis hibázott, a két Lesmo kanyar között elvesztette az uralmát az autó felett, és orral a falnak csapódott, kiesett. A McLaren törmelékei beborították a pályát, így a verseny – valójában csak elvi – biztonsági autós szakasszal zárult.

Míg a Force Indiánál örülhetnek Sutil negyedik helyének, a másik szemük sír, ugyanis a hétvégén Fisichella helyére beült Vitantonio Liuzzi a futam első felében a negyedik helyen autózott, stratégiája szempontjából Räikkönennél és csapattársánál is kedvezőbb helyzetben, de az autója a 23. körben műszaki hiba miatt kiesett.

Szintén kiszállt a versenyből Kubica, akinek még a Webberrel történt ütközéskor sérült az első szárnya. A lengyelt a versenybírók bokszkiállásra utasították a sérült autó miatt, majd néhány körrel később végleg a garázsba tolták a szerelők. A Toro Rosso újonca, Jaime Alguersuari is a garázsban fejezte be a futamot.

A Toyota két pilótája, Timo Glock és Jarno Trulli nevetséges pofozkodást mutatott be a verseny utolsó szakaszában. A dolog az első sikánban kezdődött, hol az olasz és Kazuki Nakajima lökdösődött. Glock ezt kihasználva zárkózott fel Trullira, majd a kör nagy részében egymást nem kímélve, kerék a kerék ellen száguldottak, taszigálták egymást a 12-13. helyen. Végül Trulli vesztett rajta, miután a második Lesmóban a letért a pályáról, és örülhetett, hogy nem szállt el teljesen.

Fisichella jócskán túlteljesítette Badoert (MTI/EPA)

Fisichella jócskán túlteljesítette Badoert (MTI/EPA)

A bajnoki esélyeit gyakorlatilag már búcsúztató Sebastian Vettel küzdelmes versenyen van túl, a német kezdetben Alonsóval harcolt, de alulmaradt, és végül csak az utolsó pontszerző helyet szerezte meg, de azt is csak Hamilton balesete miatt.

A reanult-s spanyol csendben, de hatékonyan autózva lett az ötödik, ami idei legjobb eredménye. A futam elején csúnyán visszacsúszó Kovalainen a hatodik,míg a szépen felkapaszkodó Nick Heidfeld a hetedikként zárt a BMW-vel. A Ferrarinál Monzában bemutatkozott Giancarlo Fisichella a 14. rajthelyről a 9. pozícióig jutott.

Barrichello győzelme ugyan öröm a brazil veterán számára, de a bajnokság szempontjából nem nyert vele sokat, Button második helye miatt csak két pontot sikerült faragnia hátrányából, ami így 14 pontra csökkent. A Red Bull-os kihívóknak inkább már csak matematikai esélyük van, az utolsó európai futam, az Olasz Nagydíj után következő négy tengerentúli versenyen a Brawn két pilótája küzd majd meg a címért.

olasz nagydíj, végeredmény

1. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:16:21.706
2. Jenson Button (Brawn-Mercedes) +2.866
3. Kimi Räikkönen (Ferrari) +30.664
4. Adrian Sutil (Force India-Mercedes) +31.131
5. Fernando Alonso (Renault) +59.182
6. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) +1:00.693
7. Nick Heidfeld (BMW Sauber) +1:22.412
8. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) +1:25.427
9. Giancarlo Fisichella (Ferrari) +1:26.856
10. Kazuki Nakajima (Williams-Toyota) +2:00.000
11. Timo Glock (Toyota) +2:43.925
12. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) +1kör
13. Sebastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari) +1kör
14. Jarno Trulli (Toyota) +1kör
15. Romain Grosjean (Renault) +1 kör
16. Nico Rosberg (Williams-Toyota) +2kör
17. Vitantonio Liuzzi (Force India-Mercedes) kiesett
18. Jaime Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) kiesett
19. Robert Kubica (BMW Sauber) kiesett
20. Mark Webber (Red Bull-Renault) kiesett

Pilóták (13 futam után, még 4 van hátra):
1. Button 80 pont
2. Barrichello 66
3. Vettel 54
4. Webber 51,5
5. Räikkönen 40
6. Rosberg 30,5
7. Hamilton 27
8. Trulli 22,5
9. Massa 22
10. Kovalainen 20
11. Alonso 20
12. Glock 16
13. Heidfeld 12
14. Kubica 8
15. Fisichella 8
16. Sutil 5
17. Buemi 3
18. Bourdais 2

Csapatok:
1. Brawn GP 146
2. Red Bull 105,5
3. Ferrari 62
4. McLaren-Mercedes 47
5. Toyota 38,5
6. Williams 30,5
7. BMW-Sauber 20
8. Renault 20
9. Force India 13
10. Toro Rosso 5

Ajánlott videó

Olvasói sztorik