Élet-Stílus

Alonsót kihagyták az összeesküvésből

Fernando Alonso állítja, nem tudott azokról az állítólagos tervekről, amelyek szerint Nelson Piquet direkt csapta falhoz autóját a tavalyi Szingapúri Nagydíjon.

Minden jel arra utal hogy Nelson Piquet Jr. valóban egy kitervelt akció részeként ment a falnak a tavalyi Szingapúri Nagydíjon, győzelemhez segítve ezzel a riválisokhoz képest teljesen eltérő taktikát választó csapattársát, a spanyol Fernando Alonsót.

Az ügyet menesztését követően Piquet robbantotta ki, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már nagy erőkkel vizsgálódik az ügyben, egyes hírek szerint a telemetriai adatok is a Renault, illetve a brazil versenyző bűnösségét igazolják.

Alonso Nem tudott az összeesküvésről (MTI/EPA)

Alonso Nem tudott az összeesküvésről (MTI/EPA)

Az illetékesek több Renault-csapattagot meghallgattak az ügyben, köztük Fernando Alonsót. A spanyol pilóta nem meglepő módon azt vallotta, hogy semmit sem tudott az állítólagos tervekről, de hasonlóképpen nyilatkoztak a versenymérnökök is, akiket állítólag szintén kihagytak az összeesküvésből.

A korábbi kétszeres vb-győztes Alonso elmondta: elfogadta a korai kiállásról szóló taktikát, hiszen egyetértett mérnökeivel abban, hogy kevés üzemanyaggal indulva jó eredményt érhet el.

A Motorsport Világtanácsnak küldött anyagban a vallomásnak megfelelően az áll: Alonso nem tudott a tervekről, de szinte bizonyos, hogy ez további vizsgálatok alapját fogja képezni.

Alonso az emlékezetes Ferrari-McLaren kémügyben is azt vallotta, fogalma sem volt arról, hogy a csapat tiltott információk birtokába jutott, később azonban előkerültek e-mailek, amelyekben a szintén spanyol tesztpilóta Pedro de la Rosával a Ferrariról és annak technikai megoldásairól levelezett.

Az FIA információi szerint egy mérnök megkérdezte Piquet-től, hogy pontosan mi történt a Szingapúri GP 14. körében, ő azonban csak annyit mondott, elveszítette uralmát az autó felett, amely a falnak csapódott.

Gyanús az ügyben, hogy Alonsót már a verseny 12. körében behívták tankolni, holott ennél tovább maradhatott volna kint: a rádióbeszélgetések szerint több mérnök is megkérdőjelezte a döntés helyességét, Par Symonds főmérnök azonban azzal nyugtatta az idegeskedőket, hogy „minden rendben lesz.”

A Renault tartja magát korábbi kijelentéséhez, a szeptember 21-i hivatalos meghallgatásig nem nyilatkozik az ügyben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik