Az autó külsőleg, masszív erőteljes benyomást kelt, sajnos közel sem olyan mutatós, mint az eredeti koncepció, de sportos. Sokban emlékeztet a Volkswagen Jettára.
4650 milliméter hosszú a Kizashi, ami kicsivel több, mint a Škoda Octavia, vagy a VW Jetta, de kisebb, mint a Ford Mondeo vagy az Opel Insignia, szóval igazi köztes modell. Tengelytávolsága 2,7 méteres, ami arányos felépítést eredményez.
Egyelőre az amerikai piacon mutatták be a kocsit, ahol 2,4 literes benzinmotorral kezdődik meg az értékesítése. Egyelőre műszaki adatait nem hozták nyilvánosságra, de a Vitarában ez a motor 170 lóerős teljesítménnyel, illetve 225 Nm-s nyomatékkal szerepel. Hatfokozatú manuális, illetve folyamatosan változó áttételű automata választható a Kizashihoz.
Képgaléria (vezess.hu)
Ennél is izgalmasabb, hogy a típus kapcsolható összkerékhajtással is rendelhető, amely nemcsak csúszós úton, de gyors kanyarvételnél is segíthet. Ha vezető benyomja az AWD gombot, a hátsó kerekek is bekapcsolódnak a hajtásba. A megfelelő vezetési élmény érdekében, a svájci Alpokban, a Német autópályákon és a Nürburgringen is hosszan tesztelték a kocsit.
Bár egyelőre egyetlen motorral készül az autó a jövőben V6-os benzines és dízel variáns is várható, ugyanakkor a gyártó nyilvánvalóvá tette, hogy hibrid kivitelt is készít a kocsiból
A Kizashi a Suzuki zászlóshajója, ennek megfelelően jól felszerelt. A nyolc légzsák mellett. ESP és vészfékasszisztens is szerepel benne. Fűthető, motorosan állítható bőrülés és 425 wattos hifi rendszer is elérhető hozzá. Nem hiányzik a vezeték nélküli Bluetooth telefon-kihangosító, és iPod csatlakozás sem.
Egyelőre Amerikában mutatkozott be a Kizashi, s bár a hazai képviselőktől nem sikerült információt szerezni az Európai érkezéséről, minden bizonnyal hamarosan nálunk is bemutatkozhat. Elég csak megnézni a képeket, amelyek között, nemcsak az amerikai oldalhelyzetjelzős, de normál balkormányos modellek is szerepelnek.