A megállapodás feltétele a holding százszázalékos tulajdonában lévő SkyEurope Airlines a.s. légitársaság sikeres pénzügyi újjászervezése, tették hozzá.
Aláírtak egy megállapodást a brit Chain Box Technology Ltd-vel is: ez a cég 5 millió eurós áthidaló kölcsönt ad a SkyEurope-nak forgóeszköz-finanszírozásra, amíg meg nem lesz az állandó finanszírozás a SkyEurope és a FOCUS befektetőcsoport egyezménye alapján.
A SkyEurope június 22-én jelentette be, hogy bírósági védelmet kért a hitelezőktől, de nem fizetésképtelen. A védelmet megkapta, azóta tárgyal a lehetséges befektetőkkel. Erre és pénzügyi kötelezettségeinek átstrukturálására három hónapja van. Hangsúlyozták a cégnél, hogy a hitelezői védelem nincs hatással a működésre: a járatok menetrend szerint közlekednek, a szállítóknak fizet a cég, a munkahelyeket megtartják és megvédik.
Most pénteken azt is közölték a SkyEurope-nál, hogy megkezdik a jegyárusítást a téli szezonra. Meghosszabbították a cég engedélyét, és ennek alapján 17 országban 24 célállomásra lehet repülni a vállalat 32 járatán. Hozzátették, hogy az AirSlovakiától újonnan lízingelt két Boeinggel 12-re növelték a flottájukban lévő repülőgépek számát.
A magyar WizzAir olcsó jegyes légitársaság e hónap elején elindította Pozsony-Róma járatát. A WizzAir közleménye szerint “Szlovákia mindig a terveink között szerepelt. Most jött el az ideje annak, hogy a piacon jelentkező lehetőséget kihasználjuk. Ez az első lépés, amelyet még több követ majd”.
A pozsonyi központú SkyEurope tavaly minden korábbinál nagyobb, kis híján kétmilliárd szlovák koronás veszteséget szenvedett. Az idei első negyedévben 31,9 millió euró volt a vesztesége adó után, egy évvel korábban, euróban számolva, 28,5 millió volt a veszteség. Idén március végére a cég saját tőkéje mínusz 97,5 millió euróra fogyott a tavaly márciusi mínusz 38,6 millió euróról.