Élet-Stílus

Nem lesz sztráda a kiszélesített rakpartból

Nem lesz "sztráda" a budai alsó rakpartból a Margit híd és a Zsigmond tér között, az útszakasz kiszélesítésének forgalomtechnikai okai vannak - közölték a beruházás kivitelezői.

A rakpartot több helyen is kiszélesítik; a Margit hídnál azért, mert a déli felhajtó alatt a normál közúti űrszelvény nem biztosítható, mivel abba a híd egyik tartószerkezete belóg és a magasabb járművek biztonságos közlekedését akadályozzák. Emiatt ezen a részen hat méterrel szélesítik az útpályát a folyó irányában – olvasható a közleményben.

Hozzátették, hogy a rakpart más részein csak kettő, de van ahol tizenegy méterrel kell kiszélesíteni az útpályát. Utóbbira az Üstökös utca vonalában van szükség az új le- és felhajtó rámpák építése miatt.

Nem kell tartani attól, hogy a szélesítések miatt számottevően megemelkedne a folyó szintje és nőne az árvízveszély. Az előzetes tanulmányok szerint egy ilyen mértékű partszélesítés maximum 3 centiméteres többlet duzzadást okozhat a Duna vízállásában – közölték.

Szintén felmerült az az aggály, hogy a szélesítés következményeként a Duna megduzzad, megnövekvő ereje pedig erodálhatja azokat a dugókat, amelyek a budai termálforrásokat a Duna irányban lefojtják. Emiatt a beruházás és a Budapesti Műszaki Egyetem szakemberei előzetesen modellezték a Duna megváltozó áramlását és egyértelműen kiderült, hogy nem lépnek fel olyan áramlási viszonyok, amelyek a meder erózióját, vagy feltöltődését okozhatnák.

A közlemény kitért arra is, hogy a Margit híd és a Zsigmond tér közötti szakaszt a szélesítés mellett mintegy másfél méterrel megemelik, amire azért van szükség, hogy a főgyűjtőcsatorna számára biztosítsák a megfelelő mértékű takarást. Az úttest emelése miatt azonban az eddigieknél kevesebbszer kell majd árvíz miatt lezárni a rakpart ezen szakaszát – írták.

A kivitelezők tájékoztatása szerint az új csomópont megépítése, valamint a Margit hídnál történő kiszélesítés nem jár a nehézgépjárművek forgalmának növekedésével, mert az útvonal része a fővárosi rendeletben megnevezett 12 tonna össztömeg-korlátozási övezetnek, így az ennél nehezebb járművek csak behajtási hozzájárulással vehetik igénybe – írták.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik