Élet-Stílus

Legyőzte a Fiesta a Golfot

Többek közt a roncsprémiumok hatására megélénkült az európai autópiac. A Volkswagen Golf több, mint egy éve tartó hegemóniája megtört.

A JATO Dynamics havonta közzétett össz-európai volumen elemzése szerint márciusban a Ford Fiesta magához ragadta a legkeresettebb modell címet Európában. A Fiesta sikerét egy olyan piaci környezetben vívta ki, ahol az új autó eladások 9 százalékot estek 2008 márciusához képest, így összesen 1 millió 488 ezer darabos új autó forgalombahelyezéssel zárta Európa a márciust.

Az első negyedévben 16,9 százalékkal-, 691,350 darabbal produkált alacsonyabb eladási számokat az üzletág a tavalyi év első negyedévéhez képest. Az összvolumen így 3,4 millió darabot ért el.

A Fiesta kiemelkedő sikerét elsősorban a német és olasz piacokon elért volumen növekedésnek köszönhette, valamint annak, hogy az Egyesült Királyságban tomboló válság ellenére a szigetországban sem veszített a piacából. Márciusban 52,805-os eladott darabszámmal a Fiesta 15.5 százalékos forgalomnövekedést tudhat magáénak tavaly márciusához képest.

Forrás: (Jato Dynamics)

Forrás: (Jato Dynamics)

A Top 10-ben észrevehető, hogy a kisautók, mint például a VW Polo és a Fiat Punto térhódítása egyre növekszik a listán. Ezen modellek sikere is elsősorban Olaszországban gyökerezik, ahol is a CNG és LPG üzemű autó vásárlók is jelentős támogatásokban részesülnek.

Itt külön említést érdemel a Fiat örökzöld modellje, a Panda, akinek 62 százalékos növekedést sikerült produkálnia márciusban a tavalyi év azonos hónapjához képest.

“A Panda példája tökéletesen illusztrálja, hogy miben rejlik a siker titka a jelenlegi piaci körülmények között” – közölte a JATO egyik elemzője. “Egy megfizethető, trendi új kisautó, olcsó az üzemeltetése, alacsony a CO2 kibocsátása, rendelhető dízel, CNG és LPG változatokban is. Egyszerű belépőt nyújt az új autó piacra azoknak, akik a régi autójuk roncs-beszámítása mellett döntenek.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik