Magyarországon továbbra is a gyorshajtásra vezethető vissza a legtöbb baleset. A 2009. január 1. és március 31. között történt 3279 személysérüléses közúti baleset közül 1063 esetben a nem megfelelő sebesség volt a kiváltó ok. Tudja ezt a rendőrség is, ezért a jelenlegi 150 sebességmérő berendezés helyett három éven belül 600 traffipax dolgozik majd az utakon – mondta el Komáromi Endre rendőr ezredes.
Az ORFK közlekedésrendészeti osztályvezetője elmondta, már folynak azok a közbeszerzési eljárások, melyek nyomán már idén 50 darab mobil, illetve 200 darab fixen telepített sebességmérővel bővül a rendőrség műszaki parkja. 2010-re és 2011-re további 200-200 fix traffipax beszerzését tervezik.
A sebességmérők legtöbbje lakott területen belül mér majd, de a főutak mellett is találkozhatunk velük, ugyanakkor az is biztos, hogy 31 új mérőhelyet alakítanak ki az autópályákon. Mint Komáromi Endre elmondta, 20-30 kilométerenként kell majd sebességmérésre számítaniuk az autósoknak.
Napi 24 órában működnek az automata traffipaxok, és közvetlenül a rendőrségi adatbázisba küldik a képeket. Ezeket felhasználva az objektív felelősség elvének alkalmazásával a rendszám alapján kapja meg az üzembentartó a büntetést, amely elérheti a 300 ezer forintot is.
2008. május 1-jétől, az objektív felelősség bevezetése óta több mint 352 ezer közigazgatási határozat született, melyek túlnyomó részét a sebességtúllépés miatt kiszabott bírságok alkotják. Miután az új jogszabályhoz köthető közigazgatási bíráság legkisebb mértéke is 30 000 forint, így komoly bevételre tesz szert az állam a szabálytalan autósok megbüntetéséből.