Élet-Stílus

Csak a vevők menthetik meg az autóipart

Egyelőre nagyban keresi a kiutat a válságból az autóipar. A Deloitte tanulmánya szerint az iparág ez idáig, direkt módon több mint 50 milliárd dollár segélyben részesült.

Jóllehet mindez töredéke a teljes gazdaságélénkítő csomagoknak, amelyek összege meghaladja a 3,6 trillió dollárt, mégis, amire igazán szükségük lenne az autógyáraknak, az a vevő – mondja Hans Roehm.

A Deloitte Global Manufacturing Industry részlegének vezetője szerint a kormányok eddigi segélycsomagjai többségében hatékonynak bizonyultak. Az egyes országokban más és más megoldást alkalmaznak, így Kínában, Olaszországban, Franciaországban és Németországban például az autócserét támogatják. Ez a roncsprémium tűnik az egyik leghatásosabb fegyvernek, amelyet egyre több helyen fognak alkalmazni. Sokszor elég egy ilyen viszonylag egyszerű ötlet – véli Martin Hoelz a Deloitte autóipari szakértője.

Amerikában más módszer dívik, a csőd közelébe került nagy gyárak, a GM, a Chrysler és GMAC, a GM pénzügyi szolgáltató részlege közvetlenül részesültek a 700 milliárdos válságalapból.

Segélycsomagok - KLIKK A NAGYÍTÁSHOZ (forrás: Deloitte)

Segélycsomagok – KLIKK A NAGYÍTÁSHOZ (forrás: Deloitte)

Az a mix, amit az egyes kormányok eddig alkalmaztak, hasznos, mégis el kell érni, hogy visszanyerjék a vásárlók bizalmát is. Nagyobb támogatást kell adni hitelezési oldalról mind a vevőknek, mind a kereskedőknek – írja a Deloitte tanulmánya.

Másik megmentője lehet az autóiparnak az innováció. Az olyan országokban, mint Ausztrália vagy Kína, a környezetbarát autók fejlesztése létfontosságú, ugyanis az ezekhez adott adókedvezmények révén bátorítani lehet a gyártókat a további fejlesztésekre.

Jó példával jár elöl a Deloitte maga is. Angliai székhelyén a dolgozóknak a céges flottában környezetbarát modelleket biztosítanak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik