A gyorsaságimotoros-világbajnokságon az idén a 250 kcm-esek között rajtoló Talmácsi Gábornak két versenymotor helyett egyelőre csak egy áll a rendelkezésére. A Balaton Racing Team magyar versenyzőjének menedzsmentje hétfőn, az estorili tesztet követően kétszer is tárgyalt Jorge Aspar Martinez csapatfőnökkel a világválság hatásairól, hogy közös megoldást találjanak a kialakult helyzetre.
„Jorge Martinez saját pénzből fizeti Talma szereplését, a tesztelést, a kiszolgáló személyzetet, egyszerűen mindent. Nem akarok panaszkodni, hiszen minden tőle telhetőt megtesz, de sajnos úgy tűnik, hogy az első két futamon biztosan csak egy motorral állhat ki Talma” – nyilatkozta lapunknak Stefano, Favaro, a magyar motoros menedzsere.
Egy motorral esélytelen a magyar világbajnok (MTI/EPA)
Ha minden rendben megy, nincs is szüksége pótmotorra Talmának, ám ha valami apróság közbejön, akkor nincs esélye váltani. Ha a versenygép esetleg a bemelegítő edzésen hibásodik meg, az is előfordulhat, hogy Talmácsi Gábor nem indulhat a futamon. „Ilyen körülmények mellett csak óriási szerencsével tudná tartani a lépést az élmenőkkel. Az utolsó teszteken egyre gyorsabb volt, tizedekkel maradt csak el a legjobbaktól, de sajnos egy motorral nincsen esélye” – mondta Favaro.
Talmácsi mögül kihátrált számos szponzor, a csapatának pedig jelenleg egyetlen egy magyar támogatója nincsen. „Már korábban is tudtuk, hogy egyre kevesebb a szponzor, de abban bíztunk, hogy Martinez képes lesz finanszírozni a csapatot, és ezzel együtt a szerződésben foglalt két motort. Sajnos az általunk megkeresett cégek nem álltak mellénk, és a magára maradt Martineznek is végesek az anyagi lehetőségei. Körülbelül 150 millió forintra lenne szükség, hogy Talma versenyben legyen az élmenőkkel” – mondta Favaro.
Talmácsi 2007-ben világbajnok volt, tavaly pedig a harmadik helyen zárt a 125 kcm-esek között.