A barcelonai Circuit de Catalunyán a Forma-1-es csapatok hétfőn megkezdték a téli szünet utolsó közös tesztjét. Két csapat is ezen a héten vitte először nyilvánosan pályára a 2009-es modelljét, és egyikük sem vallott szégyent.
A nap legjobbja a BMW-s Nick Heidfeld volt, aki a délelőttöt ugyan a kezdetben nedves aszfalt és a borús ég miatt inkább a garázsban töltötte, de a nap végére így is 96 kört futott. A német és csapata elsősorban a versenyrutinokat, a rajtot, a bokszkiállásokat, a rádióforgalmat gyakorolta, de azért az aerodinamikával is foglakozott egy kicsit.
A BMW mögött jó hattizeddel lemaradva végzett Kimi Raikkönen a Ferrarival – ő szintén időt veszített délelőtt, amikor a szerelők jó ideig vizsgálgatták az autót. Hajszálnyival a Ferrari legjobb idejétől a toyotás Jarno Trulli zárta a napot a harmadik helyen, az olasz új első szárnyat tesztelt a TF1.09-esen.
Utolsó lett Kovalainen (MTI/EPA)
A nap meglepetése a Brawn GP bemutatkozása volt: Jenson Button keze alatt a Mercedes hajtotta BGP001-es meghökkentően gyors volt, az ebédszünetig az angol uralta a pályát. Lehet, hogy a csapat a sajtónak és a lehetséges szponzoroknak igyekezett magát megmutatni, de az eredmény mindenképpen figyelemre méltó, ha figyelembe vesszük, hogy az egykori Honda-csapat tavaly november óta nem tesztelt.
A Brawn GP mellett a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso is hétfőn vett részt először közös teszten a 2009-es autójával, és ha nem is villant akkorát, mint az angolok járgánya, a faenzai kiscsapatnak sem lehetett oka panaszra. Az STR4-es – amellyel kapcsolatban a közös tervező személye ellenére hangsúlyozzák, hogy egyedi modell – rögtön gyorsabb volt, mint a még mindig bicegő Mark Webber által vezetett Red Bull RB5-ös.
Bár eddig nem ismerték be, hogy gond lenne, de a McLaren egyre lejjebb tornássza magát az egymást követő teszteken, sőt hétfőn elérte a csapat a mélypontot: Heikki Kovalainen Heidfeldtől 2,6 másodperccel lemaradva, a Force India és a Williams mögött csak a 10. lett.
A csapat nem tette fel az eddig rendszeresen használt 2008-as hátsó szárnyat, így nem volt mivel feljebb kapaszkodni. Egyre kíváncsibbak vagyunk, hogy a wokingi csapat az idénykezdet legnagyobb átverésén dolgozik-e, vagy valóban ennyire elrontották az MP4-24-est.
Barcelonai teszt, 2009.03.09.:
1. Heidfeld (BMW Sauber) 1:20.338 96 kör
2. Räikkönen (Ferrari) 1:20.908 81
3. Trulli (Toyota) 1:20.937 121
4. Button (Brawn-Mercedes) 1:21.140 82
5. Piquet (Renault) 1:21.662 126
6. Bourdais (Toro Rosso-Ferrari) 1:22.158 86
7. Webber (Red Bull-Renault) 1:22.246 117
8. Sutil (Force India-Mercedes) 1:22.452 129
9. Nakajima (Williams-Toyota) 1:22.813 111
10. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:22.948 90