A Golf VI azért épült az ötös Golf padlólemezére, mert az annyira jól sikerült, hogy kár lett volna változtatni rajta, inkább egy erős felújítással piacon tartották a kocsit. Az ötös Golf még pályafutása utolsó hónapjaiban is Európa kedvence volt. Így miközben ez az átmeneti modell továbbra is hasznot hajt a Volkswagennek, a cég maximálisan a hetes generációra koncentrálhat, amely sok tekintetben újító lesz.
Amellett, hogy a gyártása a jelenleginél jóval kevesebbe kerül, az új moduláris padlólemez alkalmazásával sokféle hajtáslánc alkalmazására is lehetőség nyílik. Kiemelten kezelik majd a tömeget is, a hetes Golf minden részletét fogyókúrára fogják, így kisebb motorokkal is hozható az elvárt menetdinamika. Nem kell majd meglepődni, az 1,0 és 1,2 literes motorok bevetésén sem.
A fő csapásvonal a jelenleginél kisebb turbómotorok és dízelek alkalmazása lesz, amelyik mindegyikéhez kérhető lesz duplakuplungos automata váltó is. Általánossá válik a Start&Stop motorleállító és a fékenergia-visszatápláló rendszerek alkalmazása.
Két kép az újnál is újabbról (vezess.hu)
Ezek a megoldások is szerepelnek majd a hibrid Golfban is, de ott azért többről van szó. A tanulmánnyal szemben a sorozatgyártású változatban már maximum 1,6-os dízelmotort, illetve még kisebb benzinest párosítanak az elektromossal. A konnektorról is tölthető akkumulátorokkal működő jármű városban nulla károsanyag-kibocsátással üzemel, míg autópályán besegít a hagyományos blokk is.
További újdonságként a HCCI technológia is megjelenik a Volkswagennél. Ez egy olyan benzinmotort takar, amely a dízelek takarékosságával képes működni.