Élet-Stílus

Teszt: VW Scirocco – tizenhat év szélcsend

Gyönyörű, legalább annyival szebb, izgalmasabb a mai, hatos Golfnál, mint az első Scirocco volt az egyesnél, a második a kettesnél. A harmadik generációra 16 évet kellett várni. Irigykedve-szomorkodva néznek át rá a lámpánál a golfosok: tán mégis inkább egy ilyet kellett volna venni. A tesztút végére az érzés már inkább kölcsönös. A Vezess.hu tesztje.

Irigykedve-szomorkodva néznek át rá a lámpánál a golfosok: tán mégis inkább egy ilyet kellett volna venni. A tesztút végére az érzés már inkább kölcsönös. A Vezess.hu tesztje.

Már a beszállásnál jönnek a gondok. A hatalmas, nehéz ajtószárnyak előszeretettel vágják lábszáron, combon az autóba igyekvőt, vagy orrba, homlokba az onnan előbújni vágyót. Nagyon látványos dolog a keret nélküli oldalablak, amely már a távirányító nyitógombjának megnyomására, a belső kilincs érintésére lecsúszik egy centit, hogy ne akadjon be a kéderbe.

A hátsó üléseken végül is elüldögélhet két felnőtt egy darabig, de egy Golf hátsó traktusa innen nézve tágas nappalinak tűnik. A csomagtartó 292 literes (Golf: 350), de nem csak nagyon mély, nagyon rövid is a nyúl ürege, és magasra kell emelni a cuccot a bedobáshoz (Golf: nem).

És mégis

A gyönyörű, karizmatikus Scirocco jóval több, mint egy háromajtós, sportos Golf. Alapáron, fapaddal 6,64 millió forint a 160 lovas, turbós-kompresszoros kis 1,4-es. Kétzónás klímával, rendes rádióval, pár triviális extrával hamar felkúszik az ár 7-8 milla közé.

Képgaléria (vezess.hu)

Képgaléria (vezess.hu)

Háromajtós, egész jól kistafírozott, kétszáz lóerős, turbó Astrát már 6,5 millióért kapni. A Scirocco tehát nem a józan ész választása. De a Scirocco nem is a józan észnek szól. Inkább az olyan félegzotikus modellek között a helye, amilyen az ALFA Mito, a Volvo C30, netán a MINI, horribile dictu: Hyundai Coupé.

A Scirocco kapható modern dízelmotorral, 200 lovas, kétliteres turbóval is, de érdekesebb a turbóval-kompresszorral 160 lóerősre puffasztott, 1,4 literes kis benzinmotor. Elméletileg ötvözi a kis fogyasztást a nagy teljesítménnyel. Elméletileg. Mert csodák azért nincsenek.

Kilenc-kilenc és fél litert fogyasztott vegyes üzemben. Pedig hat liter alatt is lehet vele járni, ha soha nem forgatjuk 2500 fölé, és már hatvantól hatodikban gurulunk vele. De lehet ilyet ezzel a pofával, ezzel a formával? Nem ez való bele. Vagy ha ez, hát nem ilyen álmos, fenékkel érezhető teljesítmény helyett az Euro-5-re koncentráló változatban. Ehhez az 1,4 TSI-hez túl gonosz, túl lapos, túl brutális a dizájn.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik