A cseh járműipar problémáit enyhíti a német kormányzat azon döntése, hogy 2500 euróval honorálja a legalább kilencéves autót leadó újkocsi-vásárlót. A német vásárlók ugyanis így már viszonylag igen jó áron szerezhetik be a keleti gyártású kisautókat, egyebek között a Skoda Auto Fabia nevű modelljét.
A megnövekedett kereslet miatt ezen modell gyártásánál a Skoda a négynapos mostani munkahétről február utolsó hetében visszatér az ötnaposra. A termelés növelésének terve “pozitív üzenet” a cseh fémiparnak is – közölte a Skoda egyik szóvivője.
A szakszervezetek szerint viszont az fenyeget, hogy a többi Skoda modell heti gyártási idejét tovább kell kurtítani. Az eddig legnagyobb számban értékesített Octavia modell iránt a kelet-európai piacokon nagyon visszaesett a kereslet, gyártóüzemeiben kilencedik hete négy napos a munkahét, piaci javulásnak nincs jele. A nagyobb autók iránt óvatosabb a vevői érdeklődés, de még kisebb időt fordít majd a gyártó a Roomster modellek gyártására is, ha a szakszervezetek belemennek a munkaidő és a bérek további kurtításába. A négynapos munkahetet júniusig tervezik tartani.
A Csehországban gyártó Hyundai dél-koreai járműipari cég is pozitív tapasztalatokat nyert újabban a német piaccal: nőnek i30 jelű modelljük iránt a rendelések. A harmadik nagy csehországi külföldi járműgyártó, a Toyota-Peugeot-Citroen még nem tudott beszámolni javulásról.