Egy kutatás szerint az emberek 61 százaléka szerint egy mobilt beállítgatni és használatba venni annak minden képességével legalább olyan nagy feladat, mint bankszámlát váltani – írja a BBC.
A Mformation cég által végzett kutatás szerint a megkérdezettek 85 százalékának okoz valamilyen nehézséget új mobilját kezelni.
A válaszadók ugyanakkor elismerték, hogy jóval több szolgáltatást próbálnának ki, ha azok egyszerűbben lehetnének beállíthatók. Ráadásul a többség nem is szeret ügyfélközpontoktól segítséget kérni, inkább nem használja a szolgáltatást.
További tanulság mind a gyártóknak, mind a szolgáltatóknak, hogy ha egy funkció egyszer vagy kétszer nem működik, arról örökre le is mondanak a felhasználók.
A megoldás több irányába mutat. Egyrészről továbbra is profi módon képzett help-deskes csapatokat kell fenntartani, akik érthetően segítenek az ügyfeleknek. Illetőleg a szolgáltatóknak eleve beállított készülékeket kellene forgalmazniuk.
Másfelől a telefonoknak kell jobban alkalmazkodniuk az igényekhez. Ennek egyik jó példája az iPhone – mondta Geoff Blaber, a CCS Insight elemzője arra utalva, hogy az érintőképernyőn megjelenő kis ikonok használhatóbbak, mint a menük mögé „rejtett” alkalmazások.