A Jato Dynamics, autóipari intelligencia és piaci információszolgáltató legfrissebb jelentése szerint az európai új autó piac 7,8 százalékkal (1 227 941 darabbal) esett vissza 2008 folyamán 2007-hez képest. A volumen csökkenés május óta folyamatosan jellemezte a piacot.
Az erős évindulás kezdetben bizakodásra adott okot, de az ötödik hónapban már érezhető volt az ősszel kirobbanó globális válság előszele. A második félévi számokat nézve a kép még borúsabb, ugyanis ebben az időszakban 14,5 százalékos a visszaesés a 2007-es év azonos időszakához képest.
a kormány segít
A kormány segíteni fogja a kutatás-fejlesztést az abban tevékenykedő szakemberek megtartásának támogatásával – mondta Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter az Autóipari Versenyképességi Munkacsoport ülése után.
Talán nem meglepő, hogy csak decemberben az európai piac 17,8 százalékkal csökkent 2007 decemberéhez képest. Bár ez már magában igen gyenge teljesítményre utal, a csökkenés mértéke még mindig enyhébb volt, mint novemberben.
Márkák teljesítménye
A Volkswagen a csökkenő trendek ellenére 2008-ban is igen erős évet zárt, ezzel ismét kivívta magának Európában az első helyezést.
A modellek között a Volkswagen Golf megőrizte európai vezető pozícióját, a teljes évben 5,3 százalékos volumennövekedést produkálva 2007-hez képest.
Áttekintve az éves teljesítményeket a BMW 3-as sorozat, valamint az Volkswagen Passat kiesett a top 10-ből, míg a Fiat Puntónak és az Audi A4/S4/RS4-nek sikerült megszerezni a 8., illetve a 10. pozíciót.
Szintén szépen teljesített még Európa-szerte új autó eladásaival a Dacia Sandero, a Hyundai i10, a Ford Kuga, az Audi Q5, az Alfa Romeo Mito, a Volvo XC60, a Suzuki Splash, az Opel/Vauxhall Insignia, a Volkswagen Scirocco, a Renault Koleos, a Lancia Delta, a Mercedes-Benz GLK-Class és a BMW X6.