Élet-Stílus

Álca nélkül a Mercedes E-osztály

A korábbi szériáknál szögletesebb formákkal él tovább a modell, amelyről végre leplezetlen fotók is felkerültek a netre.

Láttunk már róla vázlatokat, kémfotókat, most pedig itt vannak az első valódi képek az új Mercedes-Benz E-osztályról. Ugyan a stuttgarti gyár csak januárban akarta, hogy meglássuk, de már most kiszivárogtak. Persze elég gyatra minőségűek, a célnak azonban megfelelnek, vagyis hogy tudjuk, a kémfotók nem hazudtak, a jövőre érkező autó nem az előd lágyságát, sokkal inkább az új C-osztály szögletes sportosságát örökölte.

Továbbra is négy első lámpával készül az autó, ám azok sem oválisak többé, hanem szögletesek. Érdekesség, hogy ott ahol a ködlámpákat sejtenénk, LED-es nappali fény kapott helyet. Hátul szintén LED-es lámpákat alkalmaznak, amelyek látványra a B-osztályéira emlékeztetnek.

Hibrid változat is készül

A kiszivárgott hírek szerint 4,92 méter hosszú lesz az új E, azaz 7 centivel nő elődjéhez képest, miközben a tengelytávolsága két centivel bővülve 2,87 méteres lehet.

Belül is az élek veszik át a lágy vonalak helyét. A műszerfal közepére egy méretes képernyő kerül, amelyen az S- és C-osztályban már bevetett kis vezérlőgombbal szörfözhetünk, módosítva az autó fedélzeti rendszerinek beállításait.

Képek az új E-classeról

Képek az új E-classeról

Megjelenik a járműben a térdlégzsák, de bevetik a holttérfigyelő-rendszert, a fényszóró a fényviszonyokhoz alkalmazkodik, az éjjellátó-rendszer pedig felismeri a KRESZ-táblákat, és a műszerfalon kijelzi azokat. Az autó a kamerák és radarok jeleit felhasználva még inkább képes lesz elkerülni egy lehetséges balesetet, így nem kell Mika Häkkinennek lenni ahhoz, hogy biztonságosan elvezessük az új C-osztályt.

Élesebb belsővel

Alap benzinmotorként egy négyhengerest (184 LE) alkalmaznak, míg a paletta másik végén a 6,3-as V8-as AMG (550 LE) áll. A dízelkínálat négy-, hathengeres motorokból áll majd, a jövőben viszont nem készül már nyolchengeres dízel. Bemutatkozik a hibridrendszer is a járműben, a 3,0 literes Bluetec dízelmotor és a hozzá tartozó automata váltó közé kerül egy aprócska elektromotor. A Start&Stop rendszerrel is felszerelt változatra 2010-ig várni kell, ahogy a kombira is.

Ezzel szemben az E-osztály első darabjai már jövő év tavaszán feltűnnek a kereskedésekben, miután várhatóan március elején a Genfi Autószalonon leleplezik a gépet.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik