Két évvel azután, hogy az újkori MINI második generációjának zárt változata bemutatkozott, itt az új nyithatótetős is. Ahogy a háromajtós és a Clubman úgy a Cabrio sem tűnik nagyon másnak elődjénél, pedig egy teljesen új modell, például tíz kilóval könnyebb is.
Hatfokozatú váltó
Kétféle motorral kezdik meg a modell gyártását. A Cooperbe az ismert 1,6-os 120 lóerős benzines kerül, míg a Cooper S-ben ugyanennek turbós, 175 lovas variánsát találjuk. Előbbi 9,8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 198 km/óra, utóbbi jobban megy: 7,4 másodperc illetve 222 km/óra az adatai. Fogyasztásban persze fordított a helyzet a Cooper 5,7 litert tud, az erősebb 6,4-ével szemben. Mindenképpen hatfokozatú váltó kerül a kocsikba, az alap kézi és a felárért szerelt automata is ilyen.
Indul a vászontető (forrás: vezess.hu)
Persze nemcsak az új motorok, teszik igazi élményautóvá a MINI-t, de a továbbfejlesztett felfüggesztés és áthangolt elektronikus szervokormány is besegítenek, a gokartos viselkedés elérésébe. Aki többre vágyik, rendelhet elektronikus sperrdiffit.
15 másodperc alatt nyíló tető
Továbbra is vászontető fedi az utasokat, akik ezúttal is maximum négyen lehetnek. A tető akár menet közben is – maximum 30 km/óráig – elektromosan nyitható, a folyamat pedig csak 15 másodpercig tart. Ahogy korábban, ezúttal sem csak egyben nyitható a vászon, de lehetőség van, csak az elöl ülők feletti részét hátra csúsztatni, akár egy napfénytetőnél. Ez a funkció 120 km/óráig használható.
Bár a tervezőknek sikerült 5 literrel megnövelni a korábbihoz képest, nem nagybevásárlásra való a MINI csomagtartója. Nyitott tetővel 125, zárttal pedig 170 literes. A hátsó ülések lehajtásával viszont 660 liternyi helyre kerülhetnek csomagok, ami 55 literrel fejeli meg a korábbi értéket.
Négy utas fér el benne (forrás: vezess.hu)
Bukókeret véd
Érdekesség, a műszerfalra rendelhető különleges óra, amely az autóval megtett nyitott-tetős órák számát mutatja, arra biztatva a vezetőt, hogy minél többet használja kabrióként autóját.
Amellett, hogy szériában jár a menetstabilizáló elektronika, a megerősített karosszéria és egy újfejlesztésű bukókeret is vigyáz az utasokra. Ha központi érzékelő borulást észlel, a hátsó ülések mögötti krómozott csövek kiugranak helyükről. Ezzel sokkal harmonikusabb lett az autó hátsó traktusa, mint korábban, amikor eleve kiálltak az „ütközők”.
Hivatalosan 2009 januárjában a Detroiti Autószalonon leplezik le az új MINI Cabriót. Az első autók jövő év márciusában kerülnek a kereskedésekbe.
