Élet-Stílus

Jövőre már érmeket osztanak a Forma-1-ben?

Bernie Ecclestone biztos benne, hogy decemberben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elfogadja ama ötletét, hogy a Forma-1-es világbajnokságon töröljék el az egyéni pontversenyt és minden viadalon érmeket adjanak a dobogósoknak. A vb-győztes pedig az legyen, aki a legtöbb aranyat gyűjti be.

A sorozat első számú vezetője a múlt héten állt elő elképzelésével. Ez alapján a konstruktőri versenyben maradna csak meg az eddigi pontozásos rendszer, azaz egyéniben senki sem kapna külön pontokat. Ugyanakkor a helyezéseket számon tartanák a rangsorolás miatt.

“Nincs kétségem afelől, hogy sikerül átvinni a változtatást – mondta szerdán, Londonban Ecclestone – Minden csapat örül az elképzelésnek. Szükség van rá, mert nem normális az, hogy valaki úgy lehet világbajnok, hogy nem akar versenyt nyerni.”

Ecclestone igazságosabbá tenné a világbajnokságot (MTI/EPA)

Ecclestone igazságosabbá tenné a világbajnokságot (MTI/EPA)

Ecclestone kijelentette, hogy az idei emlékezetes szezonzáró Brazil Nagydíj miatt érezte úgy, hogy módosításra van szükség. A 2008-as vb-sorozat utolsó állomásán a végül egy ponttal győztes Lewis Hamilton az egész viadalon csak arra figyelt, hogy a negyedik, ötödik helyen haladjon, tudva, hogy négy pont megszerzésével (5. hely) már övé a bajnoki cím. A fiatal brit minden idők legfiatalabb világbajnoka lett, míg riválisa, a brazil Felipe Massa győzelme ellenére második. Ecclestone új rendszere esetén Massáé lett volna a bajnoki cím, mivel ő hat, míg Hamilton csak öt futamot nyert idén.

A javaslatot az FIA tanácsa a következő hónapban tárgyalja.

—-Új szponzort hajtott fel Bernie—-

A Forma-1-es világbajnoki sorozat vezetői öt évre szóló szponzori szerződést kötöttek a dél-koreai LG elektronikai vállalattal.

Bernie Ecclestone, a száguldó cirkusz első embere londoni sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a megállapodás révén a cég a Forma-1 hivatalos támogatója lett, így a márkanév a televíziós közvetítésekben is látható lesz. A vállalat egyúttal marketing jogokat is szerzett, mint a viadal elektronikai gyártója.

“Köztudott, hogy egy márkanév befuttatásáért áldozni kell. Ezért döntöttünk a mostani befektetés mellett” – mondta Dermot Boden, az LG marketing-igazgatója.

A szerződés pénzügyi hátterét nem hozták nyilvánosságra a felek, Boden ugyanakkor annyit elárult, hogy több tízmillió dollárt fizet majd cége az öt év alatt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik