Talán a legfontosabb, hogy 2009-től megváltozik a motorcserére vonatkozó szabály. Az eddigieknél több versenyt kell majd kibírniuk az erőforrásoknak, miután a következő szezontól nem minden második, hanem minden harmadik nagydíjat követően lehet büntetés nélkül motort cserélni.
Jövőre ritkább lesz a motorcsere (MTI/EPA)
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei incidensek miatt rendkívül fontosnak tartja a versenybírók munkáját is. A szervezet csökkenteni szeretné a vitatható döntések számát, s ezt azzal akarja elősegíteni, hogy a bírák futam közben egy új, gyorsabb rendszerrel nézhetik majd vissza a kétes szituációkat.
Egyébként a versenybírók döntéseinek indoklását a jövőben a szervezet weboldalán is el lehet majd olvasni.
A FIA párizsi ülésén azt is bejelentették, hogy az eredetileg októberre tervezett Kínai GP-re áprilisban kerül sor.
—-A 2009-es menetrend—-
Március 29.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Április 5.: Malajziai Nagydíj, Sepang
Április 19.: Kínai Nagydíj, Sanghaj
Április 26.: Bahreini Nagydíj, Szahír
Május 10.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 24.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 7.: Török Nagydíj, Isztambul
Június 21.: Brit Nagydíj, Silverstone
Július 12.: Német Nagydíj, Nürburgring
Július 26.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 23.: Európa Nagydíj, Valencia
Augusztus 30.: Belga Nagydíj, Spa
Szeptember 13.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 27.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 4.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 18.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 1.: Dubaji Nagydíj, Abu-Dzabi