Élet-Stílus

Modern klasszikus

Stílusában hátra-, technikájában viszont messze előretekint a BMW új generációs zászlóshajója. A hagyományt az innovációval ügyesen keverő német luxuslimuzin külső megjelenése immár kevésbé megosztó, mint az előző generációé.

A most leváltott széria több szempontból is mérföldkőnek számított a BMW-gyár életében; hogy mást ne említsünk, azon debütált a fedélzeti funkciókat logikus csoportosításban, egyetlen integrált kezelőszervhez rendelő iDrive rendszer, illetve ez volt a híres formatervező, Chris Bangle „vizsgamunkája” a bajoroknál. Akkor a legtöbben arra voksoltak volna, hogy a dizájn megy, az ergonómiai minimalizáció marad, de éppen fordítva történt. Az amerikai formatervező elképzelései egyre jobban összeértek a közönség ízlésével, így az újonc tervei is az ő irányítása alatt készülhettek.

A most érkezett, ötödik generáció jóval konzervatívabb megjelenésű közvetlen elődjénél. Oldalfalát csupán két finom borda tagolja, sziluettjét gyakorlatilag függőleges és vízszintes síkok határolják, egyetlen merész eleme a hátsó oldalablak hagyományos „hokiütő”-ívének térbeli kialakítása. Az utastér a szigorú külsőhöz képest barátságos, a műszerfalat és a kezelőfelületeket az X5-ös nyomdokán haladva alakították ki. Így tehát ott, ahol az elődben fiókok és csupasz felületek tündököltek, hagyományos gombsorokat és kijelzőket találunk. A váltókar is visszaköltözött a padlókonzolra, mellé pedig a megújult iDrive tárcsája, amelyet immár gyorsgombok szegélyeznek.

Modern klasszikus 1

Amilyen hagyományos a felszínen, olyan innovatív lényegét tekintve a BMW7-es.Elsőként is a vezetéstámogató rendszerek érdemelnek említést: a széria két világújdonsága az éjjellátó berendezés emberalak-felismerő funkciója, amely külön riasztást ad, ha infrakamerája gyalogost vagy kerékpárost észlel az autó előtti útszakaszon, illetve a sebességkorlátozó táblákat, jelzéseket felismerő és a limitekre a műszerfalon figyelmeztető rendszer. További ínyencség a négy fokozatban állítható aktív lengéscsillapítás (minden kivitelen alaptartozék), amelyet értelemszerűen minden beépített futómű- és hajtásrendszerrel integrálnak. Így a csúcskivitelű 7-esek négy fokozatban állítható felfüggesztése egyben a sebességváltó, az aktív kormánymű, valamint a szegmensben ugyancsak újdonságnak számító összkerékkormányzás vezérlésének karakterisztikáját is módosítja, s a nehéz autó ennek révén egyforma magabiztossággal kínálja a luxuslimuzinok kényelmét vagy egy muscle car fölényes dinamizmusát.

Bár a beharangozott hibrid kivitelre egy ideig még várnunk kell, a bevezetéskor rendelkezésre álló háromféle motorral sem tekinthető szegényesnek a modell hajtásláncválasztéka. Mindhárom erőforrás számottevő modernizáláson esett át.
A 730d háromliteres motorja 245 lóerőt teljesít, átlagfogyasztása 7,2 liter 100 kilométeren. A 740i az eddig 35i jelzéssel futó, háromliteres, kétturbós motor továbbfejlesztett kivitelét kapta meg, büszke 326 lóerővel, míg a csúcsverzió 750i-t egy 407 lóerős V8-as hajtja.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik