Kimi Räikkönen végleg veszített, a Szingapúri Nagydíjon már negyedik alkalommal pont nélkül fejezte be a versenyt, miután a futam végén az ötödik helyről kiesett. „Próbáltam a verseny végén Glockot támadni, hátha hibázik, de szélesen vettem az egyik sikánt, az autó megugrott a kerékvetőn, és amikor földet ért, elvesztettem az irányítást, és a korlátnak ütköztem” – magyarázta a finn.
Räikkönen azt is elismeri, hogy a címvédésnek ezzel vége, mostantól a csapat és Massa segítése a cél: „A bajnokságbeli helyzetem már ezelőtt is elég rossz volt, így ez már nem sokat számít, de azt sajnálom, hogy a csapat értékes pontokat veszített a konstruktőri küzdelemben. De nem szoktam feladni, és ezután is mindent beleadok, hogy a csapat elérhesse a céljait. Nekem így is, úgy is nagyon kevés esélyem volt már” – mondta a futam után a világbajnok, aki az élen álló Lewis Hamilton mögött 27 pontos hátrányban van, és a BMW-s Nick Heidfeld előtt is csak egyetlen ponttal áll a negyedik helyen.
Massával saját csapata babrált ki
Ígéretesen indult a Szingapúri Nagydíj a Ferrari számára, Felipe Massa a pole-ból, Kimi Räikkönen pedig a harmadik helyről rajtolt az F1 első éjszakai versenyén. A bajnoki esélyes brazil versenyét egy rettenetesen elrontott bokszkiállás tette tönkre, ahol az egyik szerelő hibájából az üzemanyagtöltő csővel együtt engedték ki, majd még egy bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott, ugyanis a ferrarisok, ahogy Valenciában, most is veszélyesen engedték rá Adrian Sutilra.
A világbajnokon is kifogott az elrontott bokszkiállás, ugyanis közvetlenül Massa mögött állt ki, később a finn egészen az ötödik helyig küzdötte magát, de négy körrel a leintés előtt a falban végezte.
„Amikor Felipe bejött, probléma volt az üzemanyagtöltővel. Látta a zöld fényt, és ennek megfelelően elhagyta a bokszot, de a lámpának még nem kellett volna zöldre váltania, ez a csapat hibája volt, nem az övé. Sajnos előfordul az ilyesmi, minden a legrosszabbkor jön össze, ezért mindig 100 százalékosan kell teljesíteni, de ma nem így történt. Ma leszerepeltünk” – nyilatkozta a futam után Massa versenymérnöke, Rob Smedley.
Massa, aki a verseny után egyébként igyekezett megvigasztalni a hibázó szerelőt, elárulta, hogy még egy defekt is nehezítette a dolgát a futamon: „Nehéz lenyelni, amikor az ember így veszít el egy futamot, az autó tökéletes volt. Jó volt a stratégiánk, úgy látszott, hogy kettős győzelmet is arathatunk. De a dolgok pillanatról pillanatra változnak, ma is ez történt. Amikor a biztonsági autó még kint volt, nem veszítettem kört, de kaptam egy áthajtásos büntetést, és később még bal hátsó defektem is volt” – magyarázta Massa.
„Ezen a pályán lehetetlen volt előzni, így a mezőny végéről már nem volt esélyem pontot szerezni. Hogy három futam alatt be tudok-e hozni hét pontot? Lehet, hogy nagyon nehéz lesz, de lehet, hogy könnyen megy” – tette hozzá.
Dühöng a csapatfőnök
Amellett, hogy a brazil hétpontos hátrányba került Lewis Hamiltonnal szemben, a csapat is elvesztette a vezetést a konstruktőri küzdelemben. A csapatfőnök, Stefano Domenicali természetesen nem volt elégedett a szingapúri eredménnyel.
„Fekete nap, nincs mit ragozni ezen. Esélyünk volt a kettős győzelemre, de végül egy pontot sem szereztünk. Csalódottak vagyunk, de nem törtünk meg. Mindig is fel tudtunk állni, különösen a nehéz helyzetekben, és most is így teszünk majd. A helyzetünk a bajnokságokban nehezebb lett, de van még három futam, sok-sok pontot lehet gyűjteni” – mondta az olasz.
—-Sajtóvisszhang—-
Németország
Bild: “A tankoló balfékek elrontották Massa vb-jét, a vörösök saját magukat tették tönkre. A brazil magával rántotta a benzincsövet, mert túl korán adott neki szabad jelzést a lámpa. A Ferrari nevetségessé vált az első éjszakai F1-es futamon. Mi folyik az olaszoknál?”
Frankfurter Allgemeine Zeitung: “A lámpa zöld volt, de a következő pillanatban vörös lett a ferrarisok feje. Miközben a szerelők Massa után szaladva ráncigálták ki a csövet, az összes rivális elzúgott mellette. A dél-amerikai pilóta utolsónak jutott ki a boxból, mert a csapat kézi irányításra kapcsolta a több mint egy éve használt jelzőlámpát. Valenciában Kimi Räikkönen felülbírálta a zöld jelzést, annyi mindenesetre bizonyos, hogy nem egyszerű mostanában benzinkutasnak lenni a Ferrarinál…”
Stuttgarter Zeitung: “Hiába a pompás rivaldafény, a leglátványosabb eset mégis a boxutcában történt. A Ferrari újabb töltő-bakija miatt Massa nem tudta átvenni a vezetést a vb-pontversenyben, sőt, talán a címet is elbukta.”
Abendzeitung: “Sötétség a Ferrarinál. A szingapúri bohózat Massa világbajnoki elsőségébe kerülhet.”
Svájc
Neue Zürcher Zeitung: “Ferraris rémálom az első éjszakai futamon. Massa nem tankolt önbizalmat a vb-címért folyó csatában.”
Spanyolország
El País: “Senki sem gondolta volna, hogy Fernando Alonso a 15. helyről az elsőre ugrik egy olyan városi pályán, ahol lehetetlen előzni – méghozzá nem a mezőny legjobb autójával.”
El Mundo: “Alonso megtalálta a fényt a trópusi éjszakában.”
Marca: “Alonso a bizonyíték arra, hogy vannak még csodák. Végre visszatért oda, ahová tartozik – a dobogó tetejére.”
Anglia
The Sun: “Micsoda sla-Massa-tika! Lewis Hamilton győzelmi esélyei felragyogtak Massa horrorshow-jától.”
Daily Telegraph: “Hamilton tovább tapossa a gázt, miközben Massa a boxutcai káoszt hibáztatja.”
The Times: “Pumpapánik a Ferrarinál, Massa fiaskója Hamilton esélyeit javítja.”
The Independent: “Alonso fürdött a rivaldafényben egy emlékezetes este végén.”
Olaszország
La Gazzetta dello Sport: “Ferrari-katasztrófa, Alonso örül, Hamilton elporzott.”
Corriere della Sera: “Hamilton megköszönte a végzetes hibát. Ez az éjszaka rémálom volt a Ferrarinak.”
L,Unite: “A Ferrari halovány képet mutatott a fényözönben.”
Franciaország
Le Figaro: “Alonso vezette az éjszakai műszakot.”
Le Parisien: “Alonso és a Renault – mint a régi szép időkben. A Renault-nak jókor jött a siker, a spanyolnak ugyanis hamarosan döntenie kell a jövőjéről.”
Szingapúr
The New Paper: “Rémálom a Ferrarinak. Massa bakija olyan pillanatként vonulhat be később a történelembe, amelyben eldőlt Hamilton vb-diadala. Ha a brazil elveszti a csatát, a Ferrari még sokáig nem fogja elfelejteni ezt az estét.”
Strait Times: “A Szingapúri GP hűen tükrözi a Ferrari szezonját. Gyors kocsik, nagyszerű versenyek mellett olyan őrületes hibák sorakoztak, amelyek megsemmisíthetik a vb-elsőséget.”