Élet-Stílus

Teszteltük az új M0-st

Kedden átadták az M0-s hármas és négyes főutakat összekötő szakaszát. A forgalom a főváros eddig elátkozott helyének tekintett Hungária körúton azóta egész tűrhető. Gyors teszt autós partneroldalunktól a vezess.hu-tól.

Az átadáskor a jó pár hónapos és többszörös csúszásról – amelynek legutóbbi határideje május lett volna – nagyvonalúan nem tett említést senki, de mindegy, szerencsére megmaradt az EU-tól kapott pénz is, örüljünk a szép hosszú betoncsíknak, ami végre megmenti a városi autóst a török, bolgár kamionos seregtől. Sőt, az út átadása okán januártól korlátozzák majd a 12 tonnánál nehezebb teherautók behajtását a belváros felé.

A frissen átadott útfelület nem hagyományos aszfaltburkolatot kapott, hanem betonfelületen futnak a járművek. Ez ránézésre olyannak tűnik, mint a repülőterek betonja, óriási lapokból áll, hasonlóan, mint annó az M7-es autópálya. Annyiban jobb a helyzet, hogy itt egyelőre nem kerget őrületbe már az első tíz kilométeren a zakatolás, hanem szépen, de sajnos korántsem hangtalanul autózhatunk rajta. Vajon az aszfalt vagy a betonburkolat-e a jobb? A BME szaktekintélyei, egyik mellett sem tették le a voksukat. Szerintük mindkét változatnak vannak előnyei, gyengéi egyaránt.

Az új szasz első órái - KÉPEK

Az új szakasz első órái – KÉPEK

Kénytelenek vagyunk a sajtóanyagból idézni, miszerint a tükörsima aszfalt élményének hiányáért cserébe a beton kétszer-háromszor nagyobb terhelést elbír, és a hazai szélsőséges időjárás mellett sem nyomvályúsodik. Érdekes momentum, hogy az éppen átadott szakasz áráról több variációt is lehetett hallani, és a körgyűrű hosszára is volt 70, illetve közel 80 kilométeres tipp is. Egyszer majd végigautózzuk, és fényt derítünk a titokra.

A kamionosok már használják

Már az M3-ason megkezdődik az új szakasz reklámozása: óriási világítótábla adja a gyanútlan autós tudtára, hogy mostantól övé a pálya. Ennek örömére munka után én is rántottam egyet a kormányon, és tettem egy kört az M3-astól egészen az M5-ösig, majd a városon keresztül vissza. Meglepő végeredménnyel lettem gazdagabb.

Mikor nagy boldogan felhajtottam az új szakaszra, még nem gondoltam, hogy ekkora forgalom lesz rajta, hiszen még nem volt egy órája sem, hogy átadták az autósoknak. Az üres betoncsík helyett azonban erős forgalom várt, számos kamion rótta a kilométereket. Érthetően külföldi rendszámú szerelvényt még egyet sem látni, de a hazai sofőrök hamar rákaptak a várost elkerülő útra. Nem is ok nélkül.

Az M3-M5 közötti M0-s szakaszt szakadó esőben, 21 perc alatt sikerült teljesíteni. Visszafelé az eddigi egyetlen kamionos útvonalat próbáltam, ahol este fél hét felé nagyobb dugóra számítottam. Most, dugóban szenvedés nélkül 34 perc alatt jutottam el a korábbi start helyszínére, az M0-hoz. Hogy a sima menet már az új autópálya-szakasznak köszönhető-e, vagy csak már vége volt az esti csúcsnak, nehéz megtippelni.

A taxisok is egyértelműen érzékelik és értékelik az új szakaszt – mondta el a FigyelőNet kérdésére Tóth Péter, a 6X6 taxitársaság diszpécserközpontjának vezetője. A Hungária körút és a Váci út teherjármű-forgalma már az átadást követő első néhány órában számottevően csökkent. Kérdésünkre, hogy ez csak az újdonság csábítása, vagy vélhetően így is marad majd, a központ vezetője szerint a teherautósok mindenképpen átállnak erre az útvonalra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik