A Ferrari csapatnál nem lepett meg senkit sem, hogy Kimi Räikkönen motorja megadta magát a hétvégi versenyen. A címvédő erőforrása a 46. körben füstölt el, és ezzel a finn pilóta 13 pontos hátrányba került a pontversenyben.
„Számítottuk erre, de vállalnunk kellett a kockázatot, hiszen egy esetleges motorcsere miatt a rajrácson hátra sorolták volna Kimit, akinek így nem sok esélye lett volna a pontszerzésre a szűk valenciai pályán, ahol gyakorlatilag lehetetlen előzni” – olvasható az olasz istálló hivatalos honlapján.
Kimi és a leparkolt Ferrari (MTI/EPA)
A Magyar Nagydíjon három hete Massa motorján az egyik dugattyú hibásodott meg, és mivel Räikkönen Valenciában már második futamát teljesítő erőforrásának hasonló alkatrészei ugyanabból a sorozatból származtak, így nem volt igazi meglepetés a hiba. Az előzetes aggodalmak ellenére a csapat nem sokat tehetett a világbajnokért az Európa Nagydíj előtt, ugyanis az ő esetében már a Brit Nagydíjon elhasználták az egyszeri büntetés nélküli motorcsere lehetőségét.
A meghibásodások pontos jellegét még mindig vizsgálja a csapat, és a Ferrari a többiekkel ellentétben már ma is tesztelt Monzában, hogy a lehető legjobban megértsék a problémát.
A csapat eközben leszögezte, hogy nem hátrálnak ki Räikkönen mögül, annak ellenére, hogy nyolc futam óta nem állhatott fel a dobogó középső fokára. A csapat főnöke, Stefano Domenicali továbbra is kitart Räikkönen mellett, aki tavaly 17 pontos hátrányt ledolgozva nyerte meg a világbajnokságot.